خبرگزاری کار ایران

استرالیا رسما از سوریه عذرخواهی کرد

وزارت دفاع استرالیا با اعلام این‌که جنگنده‌های این کشور در عملیات اخیر ائتلاف آمریکایی علیه مواضع ارتش سوریه در «دیر الزور» مشارکت داشت، از دولت و مردم سوریه به دلیل کشتار ده‌ها نظامی این کشور عذرخواهی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، مقام‌های دولت استرالیا اعتراف کرده‌اند که جنگنده‌های این کشور در حمله روز شنبه ائتلاف آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در دیر الزور مشارکت داشتند.

در همین راستا، وزارت دفاع استرالیا، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: هواپیماهای استرالیا در میان تعدادی از هواپیماهای ائتلاف بودند که در حمله به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور مشارکت داشتند.

در این بیانیه آمده است: استرالیا هرگز یک واحد نظامی سوریه را تعمدانه هدف قرار نمی‌دهد و استرالیا به خانواده‌های نیروهای نظامی سوریه، که در این حمله کشته شدند، تسلیت گفت.

هم‌زمان، «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا ادعا کرد، حمله جنگنده‌های این کشور به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور «اشتباهی» بوده است.

براین اساس، جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا، شامگاه شنبه با حمله به یک پایگاه ارتش سوریه در نزدیکی دیرالزور ۶۲ سرباز را به قتل رساندند و بیش از یکصد تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

کد خبر : ۴۱۲۰۸۴