خبرگزاری کار ایران

چورکین:

آمریکا کنترل شرایط در سوریه را از دست داده است

نماینده ویژه روسیه در سازمان ملل گفت که آمریکا ممکن است کنترل شرایط را در سوریه از دست داده باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس،‌ «ویتالی چورکین» نماینده ویژه روسیه در سازمان ملل امروز – یکشنبه – گفت که آمریکا ممکن است کنترل خود را در رابطه با شرایط سوریه از دست داده باشد و بنابراین نتواند تعهدات خود را انجام دهد.

وی با اشاره به حمله‌های ائتلاف به رهبری آمریکا علیه نیروهای دولتی سوریه در دیرالزور افزود: «‌این مسئله که آمریکا در چنین شرایط حساسی دست به چنین اقدام‌هایی می‌زند،‌ ناراحت کننده است. چنین اقدام‌هایی تنها می‌تواند نشانگر از دست دادن کنترل در رابطه با شرایط فعلی بوده و همچنین نشان دهنده آن است که این کشور قادر به انجام دادن تعهدات خود در بلند مدت نخواهد بود.»

چورکین همچنین با اشاره به تعهد آمریکا در ماه فوریه برای جدا کردن «مخالفان میانه‌رو و گروه‌های تروریستی» گفت: «‌در واقعیت آن‌ها در این رابطه موفق نشده‌اند.»

وی تصریح کرد: «ما چگونه می‌توانیم چنین اقدام‌هایی را از سوی آمریکا تفسیر کنیم؟ باید اقرار کنم که شما تنها می‌توانید در این رابطه حدس بزنید. شما شاهد تناقض‌گویی‌های واشنگتن هستید. شاهد هستید که رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه این کشور یک چیز را می‌گویند در حالی که پنتاگون موضوع دیگری را اعلام می‌کند. ممکن است این یکی از دلایل بروز چنین اقدام‌هایی از سوی این کشور باشد. هر چند،‌ مشخص است که برخی از گام‌های اساسی باید در این زمینه برداشته شود. اگر بخواهم صادقانه بگویم، هنوز نمی‌دانم که چنین گام‌هایی دقیقا چه هستند.»

 

 

کد خبر : ۴۱۱۸۲۴