خبرگزاری کار ایران

استقرار نیروهای ویژه آمریکایی در شمال سوریه

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۳۳۵

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، ده‌ها نیروی ویژه آمریکایی را برای حمایت از ارتش ترکیه و گروه‌های معارض سوری مورد حمایت واشنگتن، در مرز سوریه مستقر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی پنتاگون، روز جمعه اعلام کرد آمریکا نیروهای ویژه خود را برای حمایت از ارتش ترکیه و گروه‌های معارض سوری، به شمال سوریه اعزام کرده است.

این سخنگو گفت: «در پاسخ به درخواست ترکیه، موافقت شد که نیروهای ویژه آمریکا از نیروهای ارتش ترکیه و گروه‌های معارض سوری را تا زمان آزادسازی (شمال سوریه) از اشغال داعش، پشتیبانی کنند.»

در همین راستا، یک مقام نظامی آمریکایی از استقرار «ده‌ها» تن از نیروهای ویژه این کشور در شمال سوریه خبر داد.

همکاری نظامی آمریکا و ترکیه در سوریه در حالی صورت می‌گیرد که وضعیت «یگان‌های مدافع خلق» (کُردها) در هفته‌های گذشته مورد اختلاف طرفین بوده است؛ واشنگتن این گروه را برای جنگ علیه داعش کارآمد می‌داند

پیشرفت‌های یگان‌های مدافع خلق در شمال سوریه مایه نگرانی ترکیه شد و این کشور با آغاز عملیاتی موسوم به «سپر فرات» که عنوان شد علیه داعش است، اعلام کرد نیروهای کُرد سوری باید به شرق فرات بازگردند.

آمریکا می‌گوید دسترسی به مرز ترکیه-سوریه برای داعش اهمیت استراتژیک دارد و قطع این دسترسی باعث می‌شود ارتباط پایگاه اصلی داعش در سوریه، یعنی شهر «الرقه»، با مسیرهای ارتباطی مهم قطع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز