خبرگزاری کار ایران

صندوق بین‌المللی پول:

بحران خاورمیانه پیشرفت یک نسل را نابود کرده است

رئیس صندوق بین‌المللی پول تأکید کرد جنگ و بحران در کشورهایی مانند عراق، سوریه، لیبی و یمن پیشرفت و توسعه یک نسل را نابود کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین‌المللی پول، روز جمعه و همزمان با انتشار گزارش این نهاد در مورد تأثیر جنگ و بحران بر وضعیت اقتصادی کشورهای خاورمیانه متذکر شد: جنگ در کشورهایی مثل عراق، سوریه، لیبی و یمن «پیشرفت و توسعه یک نسل را نابود کرده» و میزان فقر و بیکاری را بشدت افزایش داده است.

لاگارد افزود، جامعه بین‌المللی برای کمک به بازسازی زیرساخ‌ ها و توسعه دراز مدت کشورهای منطقه باید خود را آماده کند.

وی تصریح کرد، با توجه به ابعاد بحران، ۱۱ میلیارد دلاری که از سوی کشورهای اهدا کننده برای کمک به سوریه و سایر کشورهای خاورمیانه تا سال ۲۰۲۰ وعده داده شده، کافی نخواهد بود. این مبالغ باید به صورت کمک بلاعوض و وام با بهره‌های پایین اهدا شوند تا از فشار مالی بر کشورهای دریافت‌کننده بکاهد.

لاگارد یادآور شد که بیش از ۲۰ میلیون آواره در کشورهای خاورمیانه و بیش از ۱۰ میلیون پناهجویی که به کشورهای دیگر رفته‌اند از هر بحران مهاجرت دیگری از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون گسترده‌تر است.

او تأکید کرده «جامعه بین‌المللی در کمک به کشورهای منطقه برای مواجهه با این شرایط بحرانی مسئولیت سنگینی دارد و صندوق بین‌المللی پول نیز آماده است سهم خود را ادا کند».

گزارش صندوق بین‌المللی پول و مطلب کریستین لاگارد در آستانه اجلاس مهم سازمان ملل متحد در مورد پناهجویان و مهاجران منتشر شده، که قرار است این هفته برگزار شود.

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید از اواسط قرن بیستم خاورمیانه و شمال آفریقا بیش از هر بخش دیگری از جهان شاهد جنگ و بحران‌های شدید بوده است.

لاگارد گفت: «بحران و جنگ کشورهایی نظیر عراق، سوریه، لیبی و یمن را آسیب‌پذیر و بی‌ثبات‌تر کرده و دستاوردهای توسعه و پیشرفت نسل قبلی را کاملاً نابود کرده است.»

کد خبر : ۴۱۱۳۱۵