خبرگزاری کار ایران

برافراشته شدن پرچم آمریکا در «تل ابیض» سوریه

یک گروه از معارضان سوری پرچم آمریکا را بر فراز ساختمان‌های اداری شهر تل ابیض واقع در شمال استان الرقه این کشور نصب کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، روز جمعه در نشست مطبوعاتی خود در ساختمان این وزارتخانه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد استفاده پرچم این کشور و نصب آن بر ساختمان‌هایی متعلق به «حزب اتحاد دموکراتیک» (کُردها) در شهر تل ابیض استان «الرقه»، گفت: «از چنین خبری اطلاعی ندارم. ولی پیش از نیز اعلام کرده بودیم که به متحدانمان خواهیم گفت تا از نصب پرچم آمریکا خودداری کنند. از رویداد آخر مطلع نیستم اگر چنین چیزی وجود داشته باشد این مساله را با هم‌پیمانان‌مان در میان خواهیم گذاشت.»

در این راستا یک منبع در پنتاگون اعلام کرد که مسئولان این وزارت در حال بررسی مورد مذکور هستند.

پرچم‌ آمریکا در سه نقطه مختلف در روستای «منبطح» واقع در شهر تل ابیض، که تحت کنترل کُردهای جدایی‌طلب است؛ از شهر «آقچه قلعه» استان «شانلی‌عرفه» ترکیه قابل رویت است.

گفتنی است در دوم سپتامبر نیز در اطراف روستای «رافی» شهر «منبج» سوریه واقع در غرب رود فرات که بسیاری، از شبه‌نظامیان حرب اتحاد دموکراتیک سوریه در آن جا حضور دارند نیز پرچم‌های آمریکا نصب شده بود. منابع محلی در منطقه مذکور گفته بودند که شورشیان از پرچم‌های آمریکا به عنوان سپر استفاده می‌کنند.

کد خبر : ۴۱۱۱۶۰