خبرگزاری کار ایران

«شورای سیاسی یمن» طرح صلح آمریکا را بررسی می‌کند

شورای عالی سیاسی یمن ضمن استقبال از پیشنهاد شورای امنیت برای از سرگیری هرچه سریع‌تر مذاکرات، اعلام کرد طرح وزیر خارجه آمریکا درباره صلح در یمن را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سبأ، شورای عالی سیاسی یمن، متشکل از جنبش «انصارالله» و حزب «علی عبدالله صالح»، روز پنجشنبه اعلام کرد، بیانیه شورای امنیت درباره ادامه تحولات یمن را بررسی کرده است و ضمن استقبال از این پیشنهاد، برای تعامل سازنده و مثبت با سازمان ملل درباره اجرایی کردن این قطعنامه اعلام آمادگی می‌کند.

در بیانیه شورای عالی سیاسی یمن آمده است: تا زمانی‌که تجاوز نیروهای ائتلاف عربی تحت رهبری ریاض و محاصره یمن ادامه داشته باشد، این شورا اقداماتی را براساس اولویت ساماندهی اوضاع داخلی برای مقابله با حمله و محاصره اتخاذ می‌کند و همزمان، باب مذاکره را در صورت حسن نیت طرف مقابل باز می‌گذارد.

این شورای همچنین از آمادگی خود برای بررسی جزئیات طرح پیشنهادی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در هر زمان و مکانی که توافق شود، خبر داد و تصریح کرد: این اقدام بایستی پس از برقراری آتش‌بس فراگیر و پایدار در سرتاسر یمن و توقف حملات هوایی و برداشتن محاصره ظالمانه علیه این کشور صورت گیرد.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین از سازمان ملل خواست «ممنوعیت پروازهای غیرنظامی شرکت‌های هواپیمایی در یمن را لغو کند تا بدین ترتیب به مشکلات هزاران شهروند یمنی منتظر در فرودگاه‌های سایر کشورها یا متقاضیان سفرهای درمانی به خارج پایان داده شود.

کد خبر : ۴۱۱۱۵۹