خبرگزاری کار ایران

دی‌میستورا:

اوضاع در سوریه «به طرز چشمگیری» بهتر شده است

نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد اوضاع در سوریه، از زمانی که آتش‌بس برپا شده، به طرز چشمگیری بهبود پیدا کرده‌است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روز نخست آتش‌بس سوریه در حالی سپری شده‌ که آرامش نسبی به آن کشور بازگشته است.

گروه موسوم به «سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرده، گزارشی از کشته شدن غیرنظامی یا گروه‌های مسلحی که آتش‌بس شامل آن‌ها می‌شود، در دست ندارد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد، به جز «جبهه‌النصره» (که اکنون با نام فتح‌الشام فعالیت می‌کند) و گروه داعش، آتش‌بس شامل دیگر گروه‌های درگیر در آن کشور می‌‌شود. وی در عین حال تاکید کرده تنها این گروه‌ها قرار است هدف حملات قرار گیرند.

«استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز روز گذشته به خبرنگاران تصریح کرد، اوضاع به طور چشم‌گیری، از زمانی که آتش‌بس برپا شده، بهبود پیدا کرده‌است. به گفته وی، امدادگران قرار است به زودی به مناطق مختلف سوریه، از جمله به شرق حلب، منطقه تحت کنترل شورشیان، دسترسی پیدا کنند.

نماینده سازمان ملل متحد در سوریه می‌گوید «منابع داخلی، از جمله در حلب، گفته‌اند [طی ۲۴ ساعت گذشته] شرایط به‌طور چشم‌گیری، بدون آن‌که حملات هوایی ادامه پیدا کند، بهتر شده‌است.»

او البته افزوده است که گروه‌های امدادرسان، برای ارسال کمک‌ها هنوز در انتظار مجوز دولت سوریه هستند: «مشتقانه امیدوار و منتظر هستیم که این مجوزها صادر شود.»

آتش‌بس جدید در سوریه به ابتکار آمریکا و روسیه و از روز عید قربان آغاز شده است.

کد خبر : ۴۱۰۵۸۳