خبرگزاری کار ایران

امکان اعمال تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کره‌شمالی

نماینده آمریکا در امور کره‌شمالی گفت که ممکن است واشنگتن به طور یک‌جانبه تحریم‌هایی علیه پیونگ‌یانگ اعمال کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «سونگ کیم» فرستاده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی،‌ امروز – یکشنبه – گفت که واشنگتن ممکن است با وضع تحریم‌های یک‌جانبه علیه کره‌شمالی در راستای هرچه منزوی‌تر کردن این کشور گام بردارد.

این سخنان دو روز پس از آن ایراد می‌شود که کره‌شمالی بزرگ‌ترین آزمایش اتمی خود را برای مقابله با تحریم‌های سازمان ملل انجام داده است.

وی افزود: «‌علاوه بر اقدام در شورای امنیت،‌ آمریکا،‌ ژاپن و کره‌جنوبی نیز به دنبال تحریم‌های یک‌جانبه علیه کره‌شمالی بوده و تمایل دارند تا در این راستا همکاری‌های خود را افزایش دهند.»

سونگ کیم همچنین گفت که قرار است جزئیات تحریم‌های یک‌جانبه بعدها مشخص شود. اما آمریکا و ژاپن به دنبال «همه گزینه‌های ممکن در قالب تحریم‌های یک‌جانبه قابل اجرا هستند.»

کره‌شمالی روز جمعه بزر‌گ‌ترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و اعلام کرد که موفق به دستیابی به فناوری نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌های بالستیک شده است. این کشور همچنین اعلام کرد که این فناوری از سوی کشور‌های رقیب غیر قابل کنترل و مقابله است.

سازمان ملل نیز در مقابل با محکوم کردن تصمیم کره‌شمالی در انجام این آزمایش، اعلام کرد که به سرعت بر روی صدور یک مصوبه در این زمینه کار خواهد کرد. آمریکا،‌ بریتانیا و فرانسه از دیگر ۱۵ عضو شورای امنیت خواسته‌اند تا تحریم‌های جدیدی علیه کره‌شمالی وضع کنند.

کیم در نهایت افزود: «‌ما به طور نزدیک با شورای امنیت همکاری کرده و سعی خواهیم کرد تا قوی‌ترین مصوبات ممکن را علیه اقدام‌های کره‌شمالی صادر کنیم.»

 

 

کد خبر : ۴۰۹۸۵۷