خبرگزاری کار ایران

اولاند در پاریس سخنرانی می‌کند

رئیس‌جمهوری فرانسه قرار است تا امروز در رابطه با موضوعات مهمی به ارائه سخنرانی بپردازد.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴،‌ «فرانسوا اولاند»،‌رئیس‌جمهوری فرانسه قرار است تا امروز –پنجشنبه -  یک سخنرانی کلیدی در پاریس ارائه دهد،‌ البته ممکن است که وی در این سخنرانی یک بار دیگر،‌کسانی را که تمایل به دانستن شرکت مجدد او در انتخابات ماه آوریل سال ۲۰۱۷ را دارند را ناامید کند.

انتظار می‌رود که اولاند در رابطه با موضوعاتی چون «دموکراسی و تروریسم» سخن بگوید. این در حالی است که تنها دو ماه از حمله تروریستی در شهر نیس که منجر به کشته شدن حدود ۸۶ تن شد و حمله به یک کشیش از سوی دو جوان داعشی،‌گذشته است.

برای این رئیس‌جمهوری سوسیالیست،‌ ممکن است فرصتی برای حضور مجدد در سیستم سیاسی کشور به وجود آید. قرار است تا در پایان تابستان، رقابتی میان «نیکلاس سازکوزی»،‌نامزد رئیس‌جمهوری راستگرا و «الن ژوپه»،‌نامزد دیگر ریاست‌جمهوری و همچنین «امانوئل ماکرون»،‌وزیر اقتصاد فرانسه برای رسیدن به کاخ الیزه انجام گیرد.

این سخنرانی تنها فرصت اولاند برای ارائه توضیحات در رابطه با چشم‌اندازش برای فرانسه‌ای است که زخم‌هایی از تروریست با خود همراه دارد. اولاند احتمالاً در رابطه با تعهد دولتش در مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش صحبت خواهد کرد.

وی همچنین ممکن است در رابطه با سکولاریسم و جدایی دین و دولت نیز صحبت کند. البته بسیاری انتظار دارند تا وی در نهایت اعلام کند که در انتخابات شرکت خواهد کرد یا خیر. این در حالی است که تنها هشت ماه تا آغاز رقابت‌های ریاست‌جمهوری باقی مانده است.  

کد خبر : ۴۰۹۱۷۹