خبرگزاری کار ایران

افزایش تلفات نظامی ترکیه در سوریه

حمله عناصر گروه تروریستی داعش به یک تانک ارتش ترکیه در شمال سوریه، باعث کشته شدن سه سرباز ترکیه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آنادولو، مناطق مرزی شمال سوریه با ترکیه این روزها محل درگیری بین نیروهایی است که هر یک متعلق به یک گروه و حتی یک کشورند. با ورود نیروهای ترکیه به این منازعه، جنگ پیچیده‌تر شده است.

حمله موشکی عناصر گروه تروریستی داعش به یک تانک ترکیه در نزدیکی شهر «الراعی» در شمال سوریه باعث مرگ ۲ سرباز ترکیه و زخمی شدن یک تن دیگر شد. سرباز مجروح نیز بعدا در اثر شدت جراحات وارده جانش را از دست داد.

در اثر این حمله همچنین ۲ تن از نیروهای گروه شورشی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» کشته شدند. الراعی جبهه جدید نیروهای ترکیه در مقابل داعش است و ارتش این کشور اواخر هفته گذشته وارد این منطقه شده است.

 نیروهای ارتش ترکیه در روز ۲۴ اوت (۳ شهریور) به «جرابلس» واقع در شمال سوریه حمله کردند. هدف ادعایی ترکیه از این مداخله نظامی عقب راندن داعش از این منطقه و نیز جلوگیری از پیشروی نیروهای کرد سوریه بود.

طبق این گزارش، اولین تلفات انسانی ارتش ترکیه چهار روز پس از آغاز عملیات «سپر فرات» گزارش شد. یک سرباز ترکیه در اثر حمله نیروهای کرد کشته شد و ۳ نفر دیگر زخمی شدند. در این حمله یک فروند تانک ترکیه نیز مورد اصابت موشک شبه‌نظامیان کرد قرار گرفت. 

کد خبر : ۴۰۸۹۰۱