خبرگزاری کار ایران

آمریکا از استفاده از سامانه موشکی تازه‌ای علیه داعش خبر داد

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، ارتش این کشور با استفاده از «موشک‌انداز تازه‌ای»، از داخل خاک ترکیه، مواضع گروه تروریستی داعش را در مرز آن با سوریه هدف قرار داده‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جاش ژاکس» یکی از سخنگویان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد ارتش این کشور از «سامانه موشک‌انداز با قابلیت حمل‌ونقل بسیار بالا» که به اختصار «ها‌یمارس» نامیده‌ می‌شود، در «حملات موفق» روز جمعه، علیه مواضع و ساختمان‌های داعش در مرز سوریه با ترکیه استفاده کرده است.

از سویی دیگر، «برت مک‌گورک» نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش نیز در پیامی «توئیتر» خود تصریح کرد، این «راکت‌انداز به تازگی» برای حملات علیه داعش در سوریه مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

جاش ژاکس افزود، این سامانه که از «هدف‌گیری خیلی دقیق و برد قابل ملاحظه‌ای» برخوردار است، در حمایت از نیروهای مورد حمایت آمریکا در نبرد علیه داعش در منطقه مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

به گفته این سخنگو، هایمارس در کاهش خسارات بالقوه جانبی هنگام اصابت به یک هدف با زاویه بالا منحصر به‌فرد است، شعاع انفجار کوچکی برای کارایی مناسب دارد و در تمامی شرایط اقلیمی عملکرد خوبی دارد.

خبر استقرار این سامانه در ترکیه به ماه مه گذشته باز می‌گردد؛ در آن زمان روزنامه ترکیه‌ای «صباح» به نقل از «مولود چاووش‌اغلو» وزیر خارجه ترکیه نوشته بود اعضای ناتو امیدوار هستند از «هایمارس» در حملات حمایتی از معارضان سوریِ مورد حمایت غرب، استفاده شود.

کد خبر : ۴۰۷۵۸۲