خبرگزاری کار ایران

ترامپ با رئیس‌جمهوری مکزیک دیدار می‌کند

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که دعوت رئیس جمهوری مکزیک برای بازدید از این کشور در روز چهارشنبه را پذیرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «دونالد ترامپ» در توییتر نوشت که در انتظار دیدار با «انریکه پینا نی‌یه‌تو» رئیس جمهوری مکزیک است.

نی‌یه‌تو، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری را نیز دعوت کرده است.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود از اصطلاح «مجرم» و «تجاوزگر» برای بعضی مهاجران مکزیکی استفاده کرده و باعث جنجال زیاد شده است.

وی همچنین قول داده است میان دو کشور یک دیوار بلند بسازد.

از زمان گردهمایی ملی حزب جمهوری‌خواه در ماه گذشته میلادی، میزان حمایت از ترامپ در نظرسنجی‌ها به طور قابل توجهی افت کرده است. ترامپ هم در نظرسنجی‌های سراسری و هم در ایالات حساس از کلینتون عقب است.

دفتر ریاست‌جمهوری مکزیک اعلام کرده است که دولت برای دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا دعوتنامه فرستاده و ترامپ آن را پذیرفته است.

دفتر پینا نی‌یه‌تو اعلام کرد که دیدار آنها خصوصی خواهد بود. رئیس‌جمهوری مکزیک به تندی از مواضع ضدمهاجرت ترامپ و این اظهارات که مکزیک باید هزینه ساخت دیوار مرزی را بدهد، انتقاد کرده است.

ترامپ تهدید کرده تا زمانی که مکزیک هزینه ساخت دیوار را ندهد، به عنوان رئیس‌جمهوری مانع فرستادن پول نقد از سوی مکزیکی‌ها به کشورشان خواهد شد.

 

 

کد خبر : ۴۰۶۵۰۸