خبرگزاری کار ایران

رهبر «انصارالله» یمن:

حکام عربی روابط با اسرائیل را معیار عرب بودن می‌دانند

رهبر جنبش انصارالله یمن اظهار داشت، برخی کشورهای عربی برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را معیاری برای اثبات عرب بودن می‌دانند.

به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن، روز سه‌شنبه در سخنانی به پشت پرده حمله ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی به یمن پرداخت و گفت: متجاوزان، انقلاب مردم یمن را برخلاف خواست و به ضرر طرح‌ها و برنامه‌هایشان دیدند. آنها نگران هستند ملت یمن و همه ملت‌های آزاده منطقه، مسیر ‌آزادی‌خواهانه و ضد استبدادی و مخالفت با هیمنه و سلطه بیگانگان را در پیش گرفته‌اند.

الحوثی با ابراز تعجب از مواضع برخی کشورهای عربی در قبال رژیم صهیونیستی، تصریح کرد آنها روابط با اسرائیل را به معیاری برای اثبات عرب بودن تلقی می‌کنند.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه انقلاب یمن در راستای منافع هیچ طرفی حرکتی نمی‌کند، متذکر شد، تجاوز به یمن برای کشورها و ملت‌های منطقه موضوعی غافلگیر کننده بود. اگر ملت یمن پیش‌بینی می‌کرد که این تجاوزگری تا این حد وحشیانه و جنایتکارانه است، به صورتی بهتر و با قدرتی بیشتری برای دفاع از خود و حمایت از سرزمینش آماده می‌شد.

وی با اعلام این‌که ائتلاف سعودی تکه‌تکه کردن و تجزیه یمن را نشانه گرفته است، تأکید کرد این تجاوزها خسارت‌های بسیاری به ملت ما وارد کرده است، ولی حجم این درد و رنج هر اندازه که باشد، ملت ما گزینه‌ای جز مقابله با آن ندارد.

کد خبر : ۴۰۶۴۳۶