خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه لتونی:

سفارت آمریکا از زبان روسی استفاده نکند

وزیر امور خارجه لتونی از سفارت آمریکا خواست تا از زبان روسی در شبکه‌های اجتماعی استفاده نکند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «ادگار رینکویکس»،‌ وزیر خارجه لتونی از سفارت آمریکا خواست تا از استفاده از زبان روسی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کند.

وی با اذعان به این موضوع که اطلاعات باید با زبان‌های مختلف منتقل شود تا مردم بیشتری آن را بفهمند گفت:«‌اما استفاده از هر دو زبان روسی و لتونیایی در یک پست فیسبوک یا توئیتر ممکن است آسیب بیشتری برساند چرا که به نظر می‌رسد که دولت بالتیکی دو زبان مختلف رسمی دارد.»

در همه‌پرسی سال ۲۰۱۲،‌ لتونی پذیرش زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی این کشور را رد کرد. این مقام لتونیایی بر این باور است که این پست‌ها که در دو زبان نوشته می‌شود «به طور غیررسمی آنچه این کشور علیه آن رای داده را قانونی می‌کند.» وی همچنین افزود که اهمیتی نمی‌دهد که اطلاعات به زبان‌های مختلفی منتقل شوند اگر به طور جداگانه نوشته شود.

سفارت آمریکا قول داد که اصلاحات مورد نظر را در شیوه‌های ارتباطی خود در شبکه‌های اجتماعی به انجام رساند. «لزلی گودمن»،‌سفیر این کشور در لتونی گفت که این سفارتخانه می‌خواهد اطلاعات در مورد آمریکا به بیشترین مخاطبان در لتونی ارتباط برقرار کند در نتیجه به استفاده از زبان روسی ادامه خواهد داد هرچند محتاطانه‌تر.   

کد خبر : ۴۰۵۱۶۱