خبرگزاری کار ایران

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها؛

کلینتون با اختلاف کمی از ترامپ جلوتر است

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های منتشر شده،‌نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بر نامزد جمهوری‌خواه پیشی گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات در آخرین نظرسنجی‌های انجام گرفته از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور با اختلاف ۵ درصد جلوتر است. این میزان نسبت به اختلاف ۱۲ درصدی  که نظرسنجی‌ها در اوایل این ماه نشان می‌دادند کاهش یافته است. این نظرسنجی از سوی رویترز و ایپسوس در روز جمعه منتشر شده است.

این نظرسنجی که از ۲۲ تا ۲۵ آگوست انجام گرفته است،‌ دریافته است که ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان از کلینتون و ۳۶ درصد نیز از ترامپ در انتخابات پیش‌رو در تاریخ ۸ نوامبر، حمایت کرده‌اند. البته ۲۳ درصد نیز به هیچ‌کدام از نامزد‌ها رای نداده و پاسخ‌های «امتناع از پاسخگویی»،‌«دیگران» و «رای نخواهم داد» را انتخاب کرده بودند.

کلینتون از زمان پایان کنوانسیون ملی احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در ماه جولای،‌ موفق به پیشی گرفتن از ترامپ شده است. میزان حمایت از این نامزد از ۴۱ درصد تا ۴۵ درصد متفاوت بوده است و اختلافش با ترامپ در این ماه به اوج ۱۲ درصدی رسیده است.

کلینتون طی روز‌های گذشته به واسطه اتهام‌های مطرح شده از سوی ترامپ در رابطه با تاثیر کمک مالی به موسسات خیریه خانوادگی بر عملکردش به عنوان وزیر خارجه، تحت فشار بوده است. پرسش‌هایی نیز در رابطه با استفاده او از ایمیل‌های شخصی در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه همچنان مطرح است.   

کد خبر : ۴۰۴۷۵۹