خبرگزاری کار ایران

کره شمالی یک موشک بالستیک از زیردریایی پرتاب کرد

کره شمالی در واکنش به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، دست به آزمایش یک موشک بالستیک زده، که به‌وسیله زیردریایی، پرتاب شده‌است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در واکنش به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، بار دیگر کره شمالی دست به آزمایش یک موشک بالستیک زده، که به‌وسیله زیردریایی، پرتاب شده‌است.

آزمایش موشک‌های «زیردریایی‌پرتاب» در عین حال به دلیل آن‌که یافتن و رصد آنها سخت‌تر از مواضع زمینی است، نگرانی کره جنوبی و متحدانش را فزاینده کرده است.

این موشک از شهر «شینپو» در شرق کره شمالی (شمال‌شرقی شبه‌جزیر کره) پرتاب شده و در اطراف دریای شرق/دریای ژاپن، در منطقه دفاع هوایی ژاپن، فرود آمده است.

ارتش آمریکا نیز تائید کرده‌است که کره شمالی، بامداد چهارشنبه آزمایش موشکی تازه را انجام داده و آن را به عنوان اقدامی «تحریک‌آمیز» محکوم کرده است.

کره شمالی، پیش از آغاز رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا در روز دوشنبه، تهدید «تهاجم پیشگیرانه اتمی» خود را نیز تکرار کرده بود.

«گری روز» از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اعلام این‌که موشک بالستیک پرتاب‌شده تهدیدی برای منطقه شمال قاره آمریکا به‌شمار نمی‌رود، تصریح کرد «این اقدام تحریک‌آمیز تنها نتیجه‌ای که دارد، افزایش مقابله جامعه جهانی علیه اقدامات منع‌شده جمهوری دمکراتیک خلق کره (شمالی) است.»

کد خبر : ۴۰۳۹۲۰