خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

تحقیق در رابطه با فساد‌ کلینتون به دادستان‌های ویژه احتیاج دارد

نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که این کشور برای تحقیق در رابطه با فساد احتمالی نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری به دادستانان ویژه احتیاج دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «دونالد ترامپ»،‌ نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که دولت این کشور باید بازرسان و دادستان‌های ویژه‌ای برای تحقیق در رابطه با فساد احتمالی «هیلاری کلینتون»،‌ نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری انتخاب کرده و هیئت ویژه‌ای تشکیل دهد چرا که اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری در این رابطه مورد اعتماد نیستند.

وی در شهر «آکرون» در ایالت اوهایو در روز دوشنبه گفت:« وزارت دادگستری باید دادستان‌ها و بازرسان ویژه‌ و مستقلی داشته باشد. چراکه تاکنون اثبات شده است که وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی در این زمینه قابل اعتماد نبوده و تنها ابزاری سیاسی در دستان کاخ سفید هستند.»

ترامپ در  روزی این سخنان را اظهار می‌داشت که اف‌بی‌آی موفق به کشف ۱۴ هزار و ۹۰۰ ایمیل دیگر از کلینتون شده که موکلان او تا پیش از این آنها را افشا نکرده بودند.

ترامپ در این زمینه افزود: «‌حداقل دو نهاد قانونی بنیادی در این کشور فاسد هستند،‌ وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری»

وی خواستار انتخاب «فوری» یک دادستان و بازرس ویژه در این زمینه شد.

ترامپ،‌ کلینتون را متهم کرده است که در جریان تصدی وزارت امور خارجه،‌ به طور مکرر حاکمیت بنگاه‌ها و موسسات گوناگونی را در سراسر جهان تایید کرده است که این امر بعد‌ها باعث واریز شدن منابع عظیم مالی به موسسات تحت نظر وی و «بیل کلینتون»،‌رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و همسر کلینتون شده است.   

کد خبر : ۴۰۳۵۵۳