خبرگزاری کار ایران

سفیر اوکراین در آمریکا:

کی‌یف پیشنهاد ساخت مشترک سلاح را به واشنگتن ارائه کرد

سفیر اوکراین در واشنگتن پیشنهاد تولید مشترک سلاح را به آمریکا داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «والری چالی»،‌‌ سفیر اوکراین در آمریکا اظهار امیدواری کرد که آمریکا به زودی «پاسخ»‌ مثبتی در رابطه با تضمین ساخت سلاح‌های اوکراین خواهد داد.

سفیر اوکراین در آمریکا امروز – دوشنبه – پیشنهاد داد که واشنگتن و کی‌یف در خصوص ساخت سلاح‌های مشترک در خاک اوکراین با یکدیگر همکاری کنند.

وی در مصاحبه‌ای گفت: « این ایده من است که احتمال دارد اجرایی شود. آمریکا و اوکراین می‌توانند با همکاری یکدیگر در خاک اوکراین سلاح‌ تولید کنند.»

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که آمریکا به زودی «علامت و پاسخ» مثبتی در رابطه با صدور مجوز و تضمین تولید اسلحه مرگبار به اوکراین بدهد.

گفته می‌شود که والری چالی در اوایل ماه آگوست، اعلام کرده که مسئله بازرسی از انبارهای سلاح‌های مرگبار در اوکراین ممکن است پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور مورد بررسی قرار بگیرد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا این کشور از سال ۲۰۱۴ تاکنون،‌ برای افزایش ظرفیت‌های دفاعی اوکراین‌،‌ بیش از ۶۰۰ میلیون دلار کمک مالی به این کشور پرداخت کرده است.

کمک‌های نظامی آمریکا به کی‌یف در حال حاضر محدود به فراهم آوردن لباس‌های نظامی،‌تجهیزاتی چون رادارهای متحرک،‌پهپادها و تجهیزات امن ارتباطی شده است اما تاکنون سلاح‌های سنگین به اوکراین داده نشده است.

مسکو مکرراً علیه این طرح‌ها برای تامین اسلحه به اوکراین هشدار داده چرا که نگران آن است که چنین طرح‌هایی تنش‌ها در منطقه دونباس،‌جایی که از آوریل سال ۲۰۱۴ عملیات نظامی این کشور در آن در جریان است، را افزایش دهد. ساکنان محلی در این منطقه از به رسمیت شناختن دولت جدید از سوی کی‌یف خودداری کرده‌اند.     

 

 

کد خبر : ۴۰۳۳۶۴