خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی مرکل،‌ اولاند و رنتزی درباره آینده اروپا

رهبران سه کشور اروپایی برای سومین بار پس از برگزیت برای نشان دادن وحدت و بررسی طرح‌های پیش رو گرد هم می‌آیند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ رهبران کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا برای گفت‌و‌گو پیرامون ادامه حیات اتحادیه اروپا در سومین دور از این گفت‌و‌گوها پس از رای بریتانیا به خروج از این اتحادیه امروز – دوشنبه – با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

«ماتئو رنتزی»،‌ نخست‌وزیر ایتالیا میزبان «آنگلا مرکل»،‌ صدراعظم آلمان و «فرانسوا اولاند»، رئیس‌جمهوری فرانسه پیش از کنفرانس سران در اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر،‌ در جزیره‌ای در سواحل ناپل کنارهم می‌آیند تا تاثیرات و عواقب رای به برگزیت را بررسی کنند.

مقام‌ها در بروکسل و برلین نگران آن هستند که رای ۲۳ ژوئن به همه‌پرسی در هلند،‌یکی از اعضا موسس این اتحادیه،‌ در همین رابطه بیانجامد.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی با اشاره به اجلاس براتیسلاوا در آینده نزدیک گفت:« روز دوشنبه،‌وحدت سه کشور بزرگ اروپایی را به نمایش خواهد گذاشت اما ما به دنبال تشکیل یک مجموعه جداگانه نیستیم.»

با توجه به تهدیدهای پایه‌ای و اساسی حال حاضر،‌مرکل به دنبال تثبیت « یک اروپای بهتر» است تا اینکه بخواهد به «گسترش اروپا» بپردازد. رنتزی می‌خواهد تا ایتالیا موضع محکمی در رابطه با آینده اتحادیه پس از برگزیت داشته باشد. بر اساس منابع دیپلماتیک فرانسوی،‌اولاند خواهان دو برابر شدن سرمایه‌گزاری‌ها به گستره اروپا است.

این سه رهبر اروپایی در رابطه با چگونگی افزایش نرخ رشد اقتصادی این اتحادیه اختلاف نظر دارند. فرانسه طرح رنتزی برای کاهش صرفه‌جویی‌های اقتصادی و لوایح توسعه‌جویانه را پذیرفته اما آلمان با هر طرحی که باعث کسری بودجه در اروپا شود یا محدودیت‌های بودجه فرانسه و ایتالیا مخالفت کرده است.   

 

 

کد خبر : ۴۰۲۹۷۰