خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور آلمان؛

برلین در فرودگاه‌ها سیستم‌های تشخیص هویت چهره نصب می‌کند

وزیر کشور آلمان خواستار نصب سیستم‌های تشخیص هویت چهره در ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه‌ها شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «توماس دو مزیر»، وزیر کشور آلمان خواستار توسعه سیستم‌های تشخیص هویت چهره در ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه‌ها شد تا از این طریق به تشخیص هویت مظنونان تروریستی کمک کند. این پیشنهاد‌ها در پی حمله‌های تروریستی در ماه گذشته در این کشور انجام می‌گیرد.

وی که با روزنامه «بیلد ام سونتاگ»‌ گفت‌و‌گو می‌کرد گفت که نرم‌افزار‌های اینترنتی قادر به تشخیص چهره هنرمندان و سیاستمداران هستند.

وی در این مصاحبه تصریح کرد:«من تمایل دارم تا از این فناوری تشخیص چهره در دوربین‌های ویدیویی در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار استفاده کنم. در این حالت اگر یک مظنون واقعی حضور پیدا کند،‌ سیستم ما قادر به شناختن او خواهد بود.»

وی گفت که سیستم‌های مشابهی در بخش چمدان‌ها نصب شده است که  دوربین‌ها پس از چندین دقیقه وضعیت آنها را گزارش می‌دهد.

دیگر کشور‌ها نیز به دنبال چنین فناوری‌هایی هستند اما آلمان‌ها به طور سنتی نسبت به سوءاستفاده از چنین سیستم‌هایی در نظارت‌ها مشکوک بوده‌اند.

آلمان‌ در پی دو حمله در ماه جولای در این کشور در قطار و در فستیوال موسیقی که در آن ۲۰ نفر کشته شدند در وضعیت اضطراری قرار گرفته‌ است.

این مقام ارشد آلمانی در انتها افزود: « ما باید به افزایش سطح امنیت،‌ صفوف طولانی‌تر،‌ بازرسی‌های سخت‌تر و استفاده از کارت‌های شخصی عادت کنیم. همه این موارد بسیار کسل‌کننده،‌ناراحت‌کننده و هزینه‌بر خواهد بود، البته من فکر نمی‌کنم این‌ها محدودیتی در آزادی‌های شخصی باشد.»

 

 

کد خبر : ۴۰۲۹۴۵