خبرگزاری کار ایران

دفتر نخست‌وزیری رژیم‌صهیونیستی:‌

از عادی‌سازی روابط با ترکیه استقبال می‌کنیم

دفتر نخست‌وزیری رژیم‌صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که از تاییدیه پارلمان ترکیه در رابطه با معاهده عادی‌سازی روابط دو طرف استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، دفتر  «بنیامین نتاینیاهو»، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تل‌آویو طی فرمانی از آنکارا خواسته تا یک معاهده مشترک در رابطه با عادی‌سازی روابط دوجانبه را تایید کرده و به شش سال تنش در روابط پایان دهد.

مجلس ملی ترکیه روز شنبه، لایحه‌ای را تایید کرد که انتقال ۲۰ میلیون دلار غرامت، از سوی تل‌آویو، به بازماندگان حمله سال ۲۰۱۰ به کشتی مرمره را تسهیل می‌کند. این حمله منجر به کشته شدن ۱۰ فعال ترک شد.

در این بیانیه که در روز شنبه منتشر شد، آمده است: «تل‌آویو،‌ تصمیم مجلس ترکیه برای تایید این معاهده از سوی دو طرف را تایید می‌کند و به دنبال برداشتن گام‌های بعدی در رابطه با اجرایی کردن آن هستیم. از جمله این اقدام‌ها، بازگشت سفرای دو طرف خواهد بود.»

در ماه می سال ۲۰۱۰، ناوگان کوچکی از شش کشتی ‌که یکی از آن‌ها با پرچم ترکیه در حرکت بود،‌ تلاش داشت با کمک‌های انسان‌دوستانه و فعالان حقوق بشری به سمت نوار غزه حرکت کند. این ناوگان از سوی نیروهای اسرائیلی متوقف شده و این کماندوها به آن حمله کردند.

کد خبر : ۴۰۲۸۲۸