خبرگزاری کار ایران

در ۲۴ ساعت گذشته؛

تروریست‌ها ۸ بار آتش‌بس در حومه «دمشق» و «لاذقیه» را نقض کردند

گروه‌های تروریستی از زمان اجرای توافق‌نامه توقف عملیات جنگی در سوریه تاکنون، هزار و ۲۴ بار این توافق را نقض کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم در گزارشی اعلام کرد که افراد مسلح طی ۲۴ ساعت گذشته هشت مرتبه آتش‌بس در حومه «دمشق» و «لاذقیه» را نقض کرده‌اند.

مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تروریست‌های «جیش الاسلام» تعدادی از شهرک‌ها در حومه دمشق از جمله «حرستا»، «عربین»، «دوما»، «جسرین»، «النشابیه»، «حوش الفاره»، «حوش نصری»، «حوش خرابو» و محله «جوبر» در دمشق را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

مرکز هماهنگی روسیه افزود که در استان لاذقیه تروریست‌های «احرار الشام»  شهرک‌های «الزویقات» و «الحمرات» و روستای «کلازتحتانی» و مواضع ارتش سوریه در منطقه کوه «ابوعلی» را بمباران کردند. تروریست‌ها همچنین تعدادی از مناطق در حلب از جمله «محله الانصار» و «الکاستیلو»، کارخانه‌های سیمان و گاز و گذرگاه کمک‌های انسان‌دوستانه در حومه «الهلک» را با راکت‌ها و خمپاره‌ها هدف قرار دادند.

در بیانیه مرکز هماهنگی روسیه آمده است که ۹ منطقه واقع در لاذقیه و«السویداء» و «حماه» به توافق‌نامه توقف عملیات جنگی پیوسته‌اند و به این ترتیب تعداد مناطقی که وارد توافق شده‌اند، به  ۴۳۸ منطقه رسید.

 

کد خبر : ۴۰۲۴۳۲