خبرگزاری کار ایران

آغاز رزمایش‌های ضد تروریستی روسیه در دریای مدیترانه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور رزمایش‌های ضد تروریستی در دریای مدیترانه را آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس،‌ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کشتی‌های پیشرفته نظامی این کشور در دریایی سیاه با نام‌های «سرپوخوف» و «زنیلونی دل» که به موشک‌های کروز «کالیبر» مسلح هستند، موفق به برگزاری رزمایش‌های نظامی ضد تروریستی در شرق دریای مدیترانه شده‌اند.

این وزارت‌خانه در بیانیه‌ خود اعلام کرد: «‌این رزمایش‌ها با هدف آزمایش توانمندی‌های نظامی این ناوگان برای عملیات در راستای حل شرایط بحرانی با ماهیت تروریستی برگزار شده است. گروه حمله نیروی دریایی با ناوگان کوچکی از دو کشتی «سرپوخوف» و «زلیونی دل» به تمرین شماری از این عملیات به همراه گروه دائمی ناوبری دریایی مستقر در مدیترانه خواهد پرداخت و این عملیات همچنین از مهمات و موشک‌ها با قابلیت مبارزه در شرایط بسیار نزدیک به شرایط مبارزه واقعی، بهره خواهند برد.»

این رزمایش‌ها در ادامه آموزش‌های نظامی نیروی دریایی بوده و شامل کمک به یک کشتی نظامی تخریب شده در یک حمله تروریستی و در تماس با یک گروه تروریستی دیگر انجام خواهد گرفت. این کشتی‌های قرار است در اواخر ماه آگوست به مقر اصلی خود بازگردند.

همچنین قرار است رزمایش‌هایی با همکاری کشتی‌های «تاتارستان»، «گراد اسویازسک» و «ویلکی اوستیوگ» قرار است در تاریخ ۱۵ تا ۲۰ ماه آگوست در دریای خزر برگزار شود. این کشتی‌ها که به موشک‌های «کالیبر» مسلح است، برای حمله به مواضع شبه‌نظامیان در سوریه در پاییز سال ۲۰۱۵ مورد استفاده قرار گرفته است.    

 

 

کد خبر : ۴۰۱۲۶۹