خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی:

آلمان فروش موشک به کره‌جنوبی را متوقف کند

سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی خواستار توقف فروش موشک‌های آلمان به کره‌جنوبی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، سخنگوی وزارت خارجه کره‌شمالی امروز – دوشنبه – در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری خواستار توقف پروژه آلمان برای تحویل موشک‌ به کره‌جنوبی شد.

گزارش‌ها حاکی از است که آلمان تا سال آینده میلادی،‌ موشک‌های هوا به زمین «تاروس» که قابلیت حمله به کره‌شمالی دارند را به کره‌جنوبی تحویل خواهد داد.

این سخنگو تاکید کرد: «اگر چنین چیزی درست باشد، این کشور حتی قوانین داخلی خود مبنی بر ممنوعیت فروش سلاح به مناطق مورد مناقشه را نقض کرده است؛ مناطقی که فروش سلاح به آن‌ها موجب افزایش تنش‌ها ومانع ایجاد صلح می‌شود که شبه‌جزیره کره یکی از کلیدی‌ترین این مناطق محسوب می‌شود.»

در ادامه آمده است که آلمان باید شجاعت پاسخ‌گویی به این پرسش را داشته باشد که آیا مصوبه‌های سازمان ملل در «تهدیدآمیز بودن آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی برای صلح و امنیت جهانی» عادلانه است یا خیر.

وی افزود که اگر آلمان خواهان ایفای نقش جدی‌تر در امنیت بین‌المللی است، باید به طور صحیحی در رابطه با شبه‌جزیره کره عمل کند.

این سخنگو تاکید کرد که پروژه تحویل موشک‌ها باید برای همیشه متوقف شود، چرا که چنین پروژه‌ای صلح و ثبات در شبه جزیره کره را به خطر می‌اندازد.   

 

 

کد خبر : ۴۰۰۸۸۸