خبرگزاری کار ایران

با هدف مقابله با تهدیدهای کره‌شمالی؛

کره‌جنوبی تعداد موشک‌های بالستیک خود را افزایش می‌دهد

سئول قرار است تا شمار موشک‌های هیونمو را در راستای مقابله با تهدید‌های اتمی پیونگ‌یانگ بالا ببرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، کره‌جنوبی طرح‌هایی برای افزایش شمار موشک‌های بالستیک خود،‌ در راستای مقابله با تهدید‌های اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ دارد.

رسانه‌های محلی امروز – یکشنبه – گزارش دادند که سئول شمار موشک‌های بالستیک مستقر در این کشور را برای مقابله با تهدیدهای اتمی کره‌شمالی افزایش خواهد داد. خبرگزاری یونهاپ در این رابطه گزارش داد: «‌برای رسیدن به چنین اهدافی کره‌جنوبی باید موشک‌های بالستیک بیشتری در دسترس داشته باشد.»

بر اساس منابع مختلف،‌ فرآهم آوردن موشک‌های بالستیک هیونمو ۲ آ و ۲ ب ممکن است به سئول کمک کنند تا تهدیدهای کره‌شمالی را خنثی و بی‌اثر کنند. در این گزارش‌ها همچنین آمده است که اضافه نمودن مدل‌های جدیدی از موشک‌های بالستیک با بردهای ۴۹۷ مایل به مجموعه موشکی نظامی کره‌جنوبی برای افزایش ظرفیت‌های سئول در پوشش دادن به همه مناطق کره شمال الزامی است.

موشک‌های هیونمو ۲ آ و ۲ ب بردهایی در حدود ۱۸۶ تا ۳۱۰ مایل دارند.

کره‌جنوبی در اکتبر سال ۲۰۱۲ با آمریکا توافقنامه‌ای در رابطه با گسترش حداکثر برد موشک‌های بالستیک سئول به امضا رسانده است. در ماه جولای،‌کره‌جنوبی و آمریکا اعلام کردند که سیستم‌های دفاع ضد موشکی تاد را در این کشور مستقر خواهند کرد.    

 

 

کد خبر : ۴۰۰۶۴۹