خبرگزاری کار ایران

منصور هادی نمایندگان پارلمان یمن را تهدید کرد

رئیس‌جمهور مستعفی یمن به نمایندگان پارلمان این کشور هشدار داده است در صورتی‌که در نشست امروز پارلمان، که به درخواست «انصارالله» و همپیمانش برگزار می‌شود، مشارکت کنند، محاکمه قضایی خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن به اعضای پارلمان نسبت به برگزاری  نشست امروز هشدار داده و آنها را تهدید کرده است در صورت حضور در این نشست «محاکمه قضایی» خواهند شد.

هادی در نامه‌ای به رئیس و هیات پارلمان اظهار داشت، نشست پارلمان «نقض قانون اساسی و جنایت» است و کسی که در آن شرکت کند، باید درباره عواقب آن نیز فکر کند.

رئیس‌جمهوری مستعفی یمن خطاب به رئیس پارلمان گفته است: «شما با حمایت از کودتاچیان (انصارالله و حزب سراسری خلق) قانون اساسی موقت (طرح شورای همکاری خلیج‌فارس و سازوکار اجرایی آن) را نقض می‌کنید؛ این یک اقدام مجرمانه است که با مجازات روبه‌رو خواهد شد.»

منصور هادی خود را «رئیس‌جمهوری» معرفی کرده و عنوان کرد، هر اقدام یا موضوعی را که بدون توافق وی باشد، فسخ می‌کند.

پارلمان یمن، هفته گذشته از سرگیری فعالیت‌هایش را اعلام کرده و بر این اساس، قرار است نخستین جلسه پارلمان بعد از دو سال تعطیلی، امروز تشکیل شود.

ازسرگیری فعالیت‌های پارلمان یمن به عنوان نخستین تصمیم اتخاذ شده شورای عالی سیاسی متشکل از انصارالله و «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور پیشین یمن است.

کد خبر : ۴۰۰۰۹۱