خبرگزاری کار ایران

هشدار کره‌جنوبی در مورد آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ

نماینده دائم کره جنوبی در سازمان ملل می‌گوید که کره شمالی،‌طرح‌های نظام‌مندی برای به روزرسانی و اصلاح فناوری‌های موشکی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «او جون»، نماینده دائم کره‌جنوبی در سازمان ملل،‌ هشدار داد که اقدام‌های کره شمالی،‌ چالش بزرگی برای امنیت همه دولت‌های منطقه محسوب می‌شود.

وی روز چهارشنبه گفت:«‌ تنها امسال،‌کره شمالی سیزدهمین دور از آزمایش‌های موشک‌های بالستیک خود را به انجام رسانده است و آن‌ها در مجموع ۲۹موشک در انواع گوناگون و برد‌های مختلف مانند موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد آزمایش کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت آنچه آنان به دنبال آن هستند،‌آزمایش‌های جداگانه،‌ موشکی است. به باور من آن‌ها همه این اقدام‌ها را با هدف،‌ به روزرسانی و تصحیح فناوری‌های موشکی خود انجام می‌دهند.»

در همین حال نیز، «سامانتا پاور»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که واشنگتن متعهد به حفاظت از کره‌جنوبی در مقابل تحریکات کره شمالی است.

وی روز چهارشنبه به شورای امنیت سازمان ملل گفت: «‌اقدام‌هایی که ما تاکنون در مقابل کره‌شمالی انجام داده‌ایم، کاملا دفاعی بوده و در راستای حمایت از مردم کره‌جنوبی و حمایت و حفاظت از نیرو‌های ائتلاف مستقر در شبه جزیره کره است. این اقدام‌ها در راستای مقابله با تهدید‌ها از سوی کشوری است که ما دوباره برای گفت‌و‌گو پیرامون اقدام‌هایش اینجا گرد‌هم آمدیم.»

وی همچنین اشاره کرد که آزمایش‌های اخیر موشک‌های بالستیک پیونگ‌یانگ شاهدی برای طرح‌های کره شمالی برای افزایش ظرفیت‌های موشکی است.

پاور در ادامه گفت:«‌این اقدام‌های دفاعی به این دلیل انجام می‌شود که همانگونه که شما هم شاهد آن هستید،‌ برای چندمین بار متوالی،‌کره شمالی در حال گسترش ظرفیت‌های خود است. این کشور با پرتاب موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و میان‌برد،‌ اصلاح ظرفیت‌ها و افزایش برد موشک‌ها در حال به‌روزرسانی توان موشکی خود است و آمریکا و همه متحدانش در منطقه در قبال شهروندان خود مسئولیت دارند تا اطمینان حاصل کنند که می توانند در مقابل این تهدید‌ها از خود دفاع کنند.»

بر همین اساس کره‌شمالی، روز چهارشنبه موشک‌های بالستیک خود را از سواحل شرقی پرتاب کرد. این موشک‌ها،‌ صدها مایل بر فراز دریای ژاپن پرواز کرده و در نزدیکی سواحل شمالی ژاپن فرود آمدند.

ناتو پیش از این،‌ از کره‌شمالی خواست تا به سرعت، ‌همه اقدام‌های موشکی و اتمی خود را که منجر به نقض مصوبه‌های شورای امنیت سازمان ملل می‌شوند،‌ متوقف کند.

کره شمالی، ‌در حال حاضر از سوی جامعه بین‌الملل بواسطه آزمایش‌های اتمی و موشکی خود که منجر به تحریم‌های گسترده‌تر علیه این کشور شده، ‌تحت فشار است.

 وزارت دفاع آمریکا، در ماه جولای ‌اعلام کرد که از سیستم‌های دفاع ضدموشک تاد مستقر در کره‌جنوبی، برای مقابله با تهدید‌های کره‌شمالی استفاده خواهد کرد.

 

ناتو
کد خبر : ۳۹۷۳۴۳