خبرگزاری کار ایران

فرمانده ارشد آمریکایی:

داعش در افغانستان با هسته اصلی این گروه مرتبط است

یک ژنرال ارشد آمریکایی اعلام کرد که داعش در افغانستان به هسته اصلی این گروه در سوریه مرتبط است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «‌جان نیکلسون»، فرمانده ارتش آمریکا در افغانستان و مسئول نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور در مصاحبه‌ای گفت:« گروه داعش در افغانستان با گروه‌های هسته‌ای و مرکزی این گروه در سوریه و عراق مرتبط است. آن‌ها با گروه داعش در سوریه و عراق ارتباطات مالی،‌ استراتژیک و مخابراتی دارند.»

وی در ادامه افزود: «‌آن‌ها برای عضویت در این گروه درخواست کرده‌اند و پذیرفته شدند و باید در خلال این فرایند‌ها، آزمون‌های خاصی را نیز پشت سر بگذارند. نتایج این آزمون‌ها در نشریه این گروه منتشر شده است. »

در حال حاضر نیروهای افغان با پشتیبانی ارتش آمریکا در حال حمله به مواضع داعش در استان ننگرهار در مرز پاکستان هستند.

این حملات با نام شفق از روز شنبه ساعاتی پس از آن که گروه داعش مسئولیت حملات انتحاری در کابل را بر عهده گرفت، آغاز شده است.

حملات داعش جمعیت مسلمان شیعه هزاره را مورد هدف قرار داده بود. این افراد در تظاهراتی خواستار برگزاری انتخابات منطقه‌ای در استان بامیان و در نتیجه تقویت رشد اقتصادی در این مناطق محروم شده بودند.

بیش از ۲۰۰ نفر در اثر این حمله زخمی شدند و این حمله بدترین حملات از این نوع، در کابل از زمان به قدرت رسیدن طالبان است. این حمله همچنین اولین حمله‌ای است که مسئولیت آن از سوی داعش پذیرفته شده است؛ موضوعی که نگرانی‌ها در رابطه با قدرت و ظرفیت‌های این گروه در افغانستان را افزایش داده است.

نیروهای نظامی امنیتی افغان با پشتیبانی نیروهای هوایی آمریکا برای چندین ماه در حال هدف قرار دادن مواضع داعش در ننگرهار بوده‌اند. به گفته نیکلسون،‌ ۱۰ منطقه‌ای که داعش در آن‌ها حضور گسترده و سنگینی داشته، به واسطه این حملات به سه منطقه کاهش یافته است.      

 

کد خبر : ۳۹۵۳۶۰