خبرگزاری کار ایران

سفیر ترکیه در ایران در پاسخ به ایلنا:

موضع آنکارا در قبال دمشق تغییر نمی‌کند/ کودتای ترکیه با تحولات سوریه و عراق ارتباطی ندارد

سفیر ترکیه در ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا تصریح کرد که موضع آنکارا در قبال دمشق تغییر نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا حاکان تکین سفیر جمهوری ترکیه در ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر این‌که سیاست ترکیه پس از کودتای ۱۵ جولای در خصوص مسائل منطقه به خصوص پرونده سوریه به چه سمت و سویی خواهد رفت، گفت: در خصوص این پرسش باید بگویم همانطور که پیش از این هم به آن اشاره کردیم نباید انتظار تغییر رادیکال از سوی ترکیه در پرونده سوریه را داشته باشیم. موضع ما در قبال سوریه کاملاً روشن است و همگان به آن اشراف دارند.

وی ادامه داد: خواسته ما در مورد سوریه متوقف شدن خونریزی‌هایی است که در این پنج سال شاهد آن بودیم به گونه‌ای که ما معتقدیم باید یک دولت و حاکمیت قوی بر سر کار بیاید که بتواند تمامی اقشار جامعه ترکیه را راهنمایی و هدایت کند.

حاکان تکین در پایان با اشاره به اقدام‌های تروریستی در ترکیه، گفت که نمی‌توانیم این موضوع را قبول کنیم که کشوری مانند ترکیه که هدف حملات تروریستی داعش قرار گرفته است، اقدام به حمایت از این گروهک تروریستی می‌کند. بنابراین تحلیل‌هایی که دراین خصوص ارائه می‌شود و به این موضوع اشاره می‌کند که این کودتا ارتباطی با تحولات سوریه و عراق دارد، غیر قابل درک است.

 

 

کد خبر : ۳۹۴۵۹۰