خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

ستون فقرات داعش را افسران دوره صدام تشکیل می‌دهند

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد، ستون فقرات گروه تروریستی داعش، افسران ارشد دوره صدام در عراق هستند که پس از لشکرکشی آمریکا به این کشور، از ارتش اخراج شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز- دوشنبه- در گفت‌وگو با وبسایت «انجمن فلسطینیان ارتودوکس» اعلام کرد، درخواست‌ها برای تغییر نظام در سوریه از جانب افرادی مطرح می‌شود که  شرور و کوته‌بین بوده و در پی نابودی کشورها و مناطق مختلف برای دستیابی به منافع خاص هستند.

لاوروف تصریح کرد، حملات داعش تنها علیه مسیحیان محدود نشده است، از این‌رو ما می‌بینیم عناصر این گروه تروریستی سر شیعیان را نیز می‌برند و هم به مقدسات مسیحیان و هم شیعیان هتک حرمت می‌کنند. آنها همچنین معیارهای خاصی را نیز در خصوص سنی‌ها به‌کار می‌گیرند.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، «ستون فقرات» گروه تروریستی داعش را افسران بلندپایه سابق ارتش صدام در عراق تشکیل داده‌اند که بعد از حمله آمریکا به این کشور در سال ۲۰۰۳، پیشنهادشان برای به دست گرفتن قدرت رد شده بود.

وی متذکر شد، آمریکا با حمله به عراق، در حقیقت ارتش این کشور را منحل و کاری کرد که افرادی را قادر به جنگیدن بدون هیچ ابزار خاصی بودند ، آزادانه به حال خود رها کند. همه این مساله را به خوبی درک کرده و می‌دانند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه به کمک‌های انسانی کشورش به سوریه اشاره کرده و تأکید کرد، ما به اعطای کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم سوریه علاوه بر کمک‌هایی که از سوی سازمان‌های غیردولتی روسی ارائه می‌شوند، ادامه خواهیم داد.

 

کد خبر : ۳۹۴۱۵۹