خبرگزاری کار ایران

آمریکا ۲۰۰ نیروی دیگر به عراق اعزام می‌‌کند

سخنگوی نخست‌وزیر عراق از برنامه آمریکا برای اعزام ۲۰۰ نیروی دیگر به این کشور خبر داد و تصریح کرد، این نیروها به مسئولان عراقی در راه‌اندازی مجدد پایگاه هوایی «القیاره» کمک می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، آمریکا ۲۰۰ کارشناس، مهندس و مشاور را به عراق می‌فرستد تا در روند راه‌اندازی مجدد پایگاه هوایی القیاره، به دلیل اهمیت زیادی که در عملیات آزادسازی موصل دارد، همکاری کنند.

الحدیثی افزود که عراق در خط مقدم جنگ علیه تروریسم است و به منفعت ما است که خواهان کمک بین‌المللی و منطقه‌ای در این جنگ شویم و در جنگ انسانیت به تنهایی نجنگیم. به نفع ما است که از هر کمکی تا زمانی که با حاکمیت ملی ما در تضاد نباشد و با هماهنگی کامل دولت صورت بگیرد، بهره ببریم به ویژه این‌که این حمایت و کمک در تسریع عملیات آزادسازی و کاهش خسارت‌ها و محافظت از غیرنظامیان نقش دارد.

سخنگوی العبادی تأکید کرد، این نیروها هیچ‌گونه عملیات زمینی انجام نخواهند داد چرا که عراق نیازی به نیروهای خارجی در خاک خود ندارد.

پیش از این نیز، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا از طرح این کشور برای اعزام ۵۶۰ سرباز دیگر برای برای مشارکت در عملیات آزادسازی موصل، خبر داده بود.

کد خبر : ۳۹۴۰۷۵