خبرگزاری کار ایران

مقام‌های دمشق خواستار شدند؛

شورای امنیت حملات فرانسه در «منبج» را محکوم کند

وزارت خارجه سوریه در پیام‌هایی، از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواسته است حمله جنگنده‌های فرانسه به شهر «منبج» و کشتار ده‌ها غیرنظامی این شهر را محکوم کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، سوریه در واکنش به کشته شدن دست‌‌کم 120 غیرنظامی در جریان حملات هوایی روز سه‌شنبه جنگنده‌های فرانسوی که در چارچوب ائتلاف آمریکایی ضدداعش، عملیاتی در روستای «طوخان الکبری» در شمال منبج انجام داد، نامه‌هایی اعتراضی به سازمان ملل و شورای امنیت فرستاد.

وزارت خارجه سوریه از «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل و همچنین رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواسته است جنایت جنگنده‌های فرانسه در روستای طوخان الکبری را محکوم کنند.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها تصریح کرده است: «حمله جنگنده‌های فرانسه به شهادت دست‌کم 120 غیرنظامی که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، منجر شد و گزارش‌ها حاکی است که سرنوشت ده‌ها غیرنظامی دیگر که همچنان زیر آوار منازل خود هستند، نامعلوم است.»

دمشق متذکر شد: «این حمله فرانسه تنها یک روز پس از تجاوز هوایی جنگنده‌های آمریکایی به شهر منبج و کشتن 20 غیرنظامی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر، صورت می‌گیرد.»

دمشق در ادامه از شورای امنیت خواسته است به مسئولیت‌های خود در راستای حفظ صلح و امنیت از طریق اتخاذ اقدام‌ها علیه کشورها و سازمان‌های حامی تروریسم عمل کند.

در این نامه‌ها تأکید شده است: «چنین جنایاتی عزم دولت سوریه را در عمل به وظایف خود برای مبارزه با تروریسم و تلاش برای تحقق راهکار سیاسی بحران موجود از طریق گفت‌وگوی سوری-سوری و بدون دخالت خارجی که منجر به ریشه‌کنی تروریسم می‌شود، تضعیف نمی‌کند.»

کد خبر : ۳۹۲۵۵۵