خبرگزاری کار ایران

وزرای دفاع و کشور فرانسه تاکید کردند؛

تدابیر امنیتی برای مقابله با داعش در فرانسه تشدید می‌شود

وزرای دفاع و کشور فرانسه در سخنانی، بر لزوم در پیش گرفتن اقدام‌های امنیتی بیشتر برای مقابله با داعش تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه گفت که نیروهای این کشور، داعش را هر جا باشد، هدف قرار می‌دهند و هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

وی افزود که عملیات امنیتی استمرار دارد. کمیته‌هایی تشکیل شده‌اند تا امنیت شهروندان فرانسه تامین شود. مردم از نیروهای امنیتی می‌خواهند امنیت برقرار شود. هدف ما نابودی داعش و توقف اقدام‌های آن در فرانسه است و برای این هدف، تدابیر خود را پیگیری می‌کنیم.

«برنارد کازنو» وزیر کشور فرانسه نیز گفت که نشست شورای امنیت ملی که امروز برگزار شد، فرصتی بود که بار دیگر حادثه نیس را بررسی کنیم. مردم فرانسه در این حادثه دچار وحشت شدند. مبارزه با تروریسم اولیت اول ما است. تروریسم در عمل نشان داده که به  دنبال هدف قرار دادن منافع ملت فرانسه است. تروریست‌ها از گذرنامه‌های جعلی استفاده می‌کنند. دولت تلاش می‌کند امنیت شهروندان را با توجه به دغدعه‌های آنها تامین کند.

وی افزود که  داعش وارد اقدام‌های عملی شده و تلاش کرده ما را هدف قرار دهد. شهروندان ما در نتیجه عملیات داعش جان خود را از دست دادند و ما باید تدابیر و قدرت خود را افزایش دهیم. نیاز به همکاری بیشتری برای مهار داعش داریم و این ضرورت وجود دارد که در صحنه تامین امنیت، مردم حضور فعال‌تری داشته باشند و ما تلاش می‌کنیم میان نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش هماهنگی بیشتری ایجاد شود. وزیر کشور فرانسه همچنین گفت که نظارت بر اینترنت را تشدید می‌کنیم و کسانی که در خاک فرانسه حضور دارند، ارتباطات آنها را رصد می‌کنیم تا افرادی که می‌خواهند تابعیت فرانسه را کسب کنند، از تروریسم مبرا باشد.

به گفته وزیر کشور فرانسه، در بعد قانون هم تلاش می‌کنیم خلاء‌های موجود را برطرف کنیم. تلاش می‌کنیم حملاتی که به فرانسه صورت گرفته است، کاهش پیدا کند و این ضرورت وجود دارد که خود را آماده کنیم. ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که حقیقت واضح و مشخص است و یک دشمن مشخص به نام داعش داریم. مردم فرانسه این موضوع را درک کرده‌اند و ما به دنبال این هستیم که اطمینان میان مردم و دولت را افزایش دهیم.

کازنو گفت که این ضرورت وجود دارد که بیش از گذشته هماهنگی و تدابیر آنی و ضروری فوری برای مقابله با تروریسم اتخاذ شود. هماهنگی وزرارت کشور با نیروهای پلیس باید بیشتر شود. این مساله باعث می‌شود امنیت فرانسه بهبود پیدا کند. سطح امنیتی را در تابستان آینده افزایش می‌دهیم چرا که در تابستان شمار زیادی از توریست‌ها به فرانسه می‌آیند و به همین دلیل به دنبال کنترل بیشتر مرزها هستیم.

 

 

کد خبر : ۳۹۱۷۵۱