خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا:

کشته شدن نیروهای پلیس «انزجارآور» است

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا کشته شدن سه نیروی پلیس در «لوئیزیانا» را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با محکوم کردن قتل سه افسر پلیس در لوئیزیانا این اقدام را نفرت‌انگیز خواند.

بایدن که این اظهار نظرها را در جریان یک سخنرانی در کارخانه بویینگ مطرح کرد،‌ گفت که جزئیات و انگیزه‌های این کشتار نامشخص مانده است،‌ ملت ما نسبت به افسران پلیس به دلیل در خطر قرار دادن جانشان بدهکارند.

بایدن که در مقابل جمعیتی در شرکت بوینگ سخن می‌گفت، تاکید کرد: «این اقدام یک اقدام نفر‌ت‌انگیز بوده و حمله‌ای به شیوه زندگی ما است.»

این حملات در شهر «باتون روژ» دو هفته پس از آن اتفاق می‌افتد که یک شهروند سیاه‌پوست از سوی پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت؛ اقدامی که منجر به تظاهرات گسترده در سراسر کشور شد. این افسران در حال تحقیق در رابطه با گزارشی در مورد حمله یک مرد مسلح با اسلحه گرم بودند. سه افسر پلیس دیگر نیز در این حملات کشته شدند. به گفته پلیس، یک فرد مسلح در صحنه این حادثه کشته شد.

بایدن گفت: «تشکر خالصانه من از هر افسری که صبح ها از خواب بلند می شود و تا پاسی از شب در شیفت می ماند. و او تنها یک چیز می‌خواهد و آن این‌که همسر و فرزندان خود را در آغوش گرفته و با آنها خداحافظی کند. آنها حق دارند که چنین کاری را انجام دهند. آنها حق دارند که حمایت شوند و ما همه به آنها بدهکاریم.»

بایدن به عنوان بخشی از یک تور اقیانوسیه در استرالیا به سر می‌برد.

 

کد خبر : ۳۹۱۷۰۸