خبرگزاری کار ایران

کری در دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه؛

تلاش‌های دیپلماتیک درباره سوریه نامحدود نیست

وزیر خارجه آمریکا با تأکید بر ضرورت تشدید فشارها علیه گروه‌های تروریستی در سوریه، گفت که تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه تا مدتی نامعلوم ادامه نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در مسکو دیدار کردند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: کری و پوتین در این دیدار که سه ساعت به طول انجامید، بر ضرورت تشدید فشار علیه گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» تاکید کردند.

رئیس‌جمهوری روسیه و وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیری واقعی و انجام تلاش‌های دیپلماتیک درباره سوریه تاکید کردند.

کری در این دیدار گفته است: «امکان ندارد که تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران سوریه تا مدتی نامعلوم و بدون برداشتن گام‌های معین ادامه یابد.»

بر این اساس، جان کری، عصر پنج‌شنبه به منظور ارائه پیشنهاد کشورش به طرف روسی درباره افزایش همکاری اطلاعاتی برای مبارزه با داعش و جبهه النصره در سوریه در ازای تعهد روسیه به عدم هدف قرار دادن گروه‌های مسلح مورد نظر این کشور، وارد مسکو شد.

کد خبر : ۳۹۰۵۰۱