خبرگزاری کار ایران

احتمال انتخاب استاوریدیس به عنوان معاون اول کلینتون

برخی منابع خبری از فرمانده عالی سابق نیروهای ناتو که اکنون رئیس دانشکده دیپلماسی دانشگاه «تافت» است، به عنوان محتمل‌ترین گزینه برای معاون اولی کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نام برده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال چهار ستاره بازنشسته ناتو در صدر فهرست نامزد‌های احتمالی معاون اولی «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار گرفته است.

«جیمز استاوریدیس» ‌که شانزدهمین فرمانده عالی نیروهای ناتو بوده و در حال حاضر نیز رئیس دانشکده «فلچر» در دانشگاه تافت است، برای معاون اولی کلینتون، ‌از سوی کمپین وی بررسی می‌شود.

استاوریدیس، در طول چهار سالی که در ناتو خدمت کرد، ناظر کمپین‌های مختلفی در بالکان بوده و دزدی‌های دریایی را در نزدیک سواحل آفریقایی کنترل کرده است. وی همچنین فرمانده عملیات در برخی کشور‌ها از جمله سوریه، لیبی و افغانستان بوده است.

تا کنون کمپین کلینتون اظهارنظری در رابطه با در نظر گرفتن استاوریدیس نکرده و در مقابل استاوریدیس نیز موضعی در رابطه با برقراری تماس با کمپین اتخاذ کلینتون نکرده است. در حال حاضر «الیزابت وارن» سناتور دموکرات ایالت ماساچوست و «تیم کاین» قانون‌گذار دموکرات ایالت ویرجینیا از جمله نامزد‌های احتمالی این سمت هستند.

 

کد خبر : ۳۸۹۸۸۸