خبرگزاری کار ایران

مقام‌های بیروت:

بیروت برای سامان دادن به آوارگان سوریه، به کمک مالی نیاز دارد

مقام‌های لبنان اعلام کردند که این کشور برای رسیدگی به امور مهاجران سوری به کمک‌های مالی بیشتری نیاز دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ‌ لبنان برای کنترل بحران هجوم مهاجران سوری به کمک‌های بین‌المللی بیشتری نیاز دارد.

سفیر لبنان در روسیه گفت که بیروت برای کنترل بحران هجوم مهاجران سوری به این کشور به کمک‌های بین‌المللی بیشتری نیازمند است.

وی در این‌باره گفت: «واضح است که میزان کمک‌های کنونی کافی نیست. کنفرانس‌های زیادی برای کمک به کشورهای میزبان مهاجران برگزار شده است. کشورهایی چون لبنان، ‌ ترکیه و اردن. همچنین بسته‌های کمکی فراوانی برای لبنان در نظر گرفته شده است. متاسفانه میزان کمک‌های دریافتی از سوی لبنان حتی به یک سوم میزان کل کمک‌ها نمی‌رسد. برای نمونه از سه میلیارد دلار کمک دریافتی از کویت تنها ۸۰۰ میلیون به لبنان رسیده است.»

بیش از یک میلیون مهاجر سوری تا کنون به لبنان رفته و از سوی سازمان ملل در این کشور ثبت شده‌اند. شماری که این کشور را به دومین کشور پذیرنده مهاجران تبدیل کرده است. در ماه فوریه، بریتانیا، ‌ آلمان، ‌ کویت، ‌ نروژ و سازمان ملل با میزبانی مشترک کنفرانسی در حمایت از سوریه در لندن برگزار کرده‌اند که موفق به جمع‌آوری کمک‌های شش میلیارد دلاری برای مردم و مهاجران سوری در سال ۲۰۱۶ و همچنین کمک شش میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری دیگر در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۲۰ شدند.

این سفیر افزود: «اخیرا، ‌ کنفرانس دیگری در لندن میلیارد‌ها دلار کمک مالی برای این مهاجران فراهم آورد. کمکی که اگر اشتباه نکنم، حدود پنج میلیون دلار بوده است. تاکنون معلوم نیست که چه میزان از این کمک‌ها به لبنان خواهد رسید. اما اگر میزان مهاجران را در نظر بگیریم، می‌فهمیم که لبنان در میان دیگر کشور‌ها بیشترین بار مسئولیت را بر عهده دارد.»

 

کد خبر : ۳۸۹۳۲۹