خبرگزاری کار ایران

برخی سازمان‌های اطلاعاتی خبر دادند؛

داعش به دنبال طرح‌ریزی حملات در فرودگاه‌های آمریکا در روز چهارم جولای است

بنا بر اعلام برخی سازمان های اطلاعاتی،‌ داعش طرح‌هایی برای حمله به فرودگاه‌ها در آمریکا و بریتانیا داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، چند روز پس از آن که داعش مسئولیت حملات انتحاری در بزرگ‌ترین فرودگاه ترکیه را پذیرفت، ‌حساب‌های توئیتری متعلق به این گروه گزارش دادند که داعش در حال آماده سازی و طرح ریزی حملات در فرودگاه‌های بزرگ آمریکا و بریتانیا است؛ حملاتی که گفته شده قرار بود در روز استقلال این کشور انجام گیرد.

گروه اطلاعاتی «سایت» ‌ که یک سازمان غیر دولتی متخصص در فعالیت‌های شبکه‌های افراط‌گرا است با نقل قول از یک حساب توئی‌تر متعلق به این گروه‌ها اعلام کرده است که داعش به دنبال طرح‌ریزی برای حمله به فرودگاه‌های «هیترو» در لندن و فرودگاه‌هایی در آمریکا از جمله فرودگاه «جان‌اف کندی» است.

بنا بر اعلام این گروه، افراط‌گرایان با قرار دادن یک وسیله انفجاری در یکی از این فرودگاه یا حمله مستقیم به هواپیماهایی که در مسیر انگلیس - آمریکا پرواز می‌کنند، برنامه خود را عملی می‌کنند.

این تهدیدها در جریان آماده‌سازی برای مراسم سالگرد استقلال آمریکا صورت می‌گیرد. دوره‌ای که یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها برای فرودگاه‌های آمریکایی در طول سال به حساب می‌آید. انتظار می‌رود در سال جاری، بیش از ۴۳ میلیون آمریکایی در این کشور از طریق هواپیما جابه‌جا خواهند شد.

مقام‌های آمریکا تا کنون این گزارش‌ها را رد کرده و آن‌ها را فاقد وجه و پیش‌زمینه لازم برای در نظر گرفتن چنین پست‌هایی به عنوان یک «‌برنامه اجراشدنی» ‌دانستند.

پیش‌ از این، پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده بود که اطلاعاتی در رابطه با حملات محتمل تروریستی علیه داعش در تعطیلات پیش رو ندارد ولی از عموم مردم خواست که هوشیار باقی بمانند.

 

 

کد خبر : ۳۸۶۷۹۶