خبرگزاری کار ایران

فرانسوا اولاند:

نتیجه‌ همه‌پرسی بریتانیا تاسف‌برانگیز است

رئیس‌جمهوری فرانسه نتیجه همه‌پرسی بریتانیا را تاسف‌برانگیز دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که امروز تاریخ به سراغ ما آمده است و آن چه مایه نگرانی است، تجزیه اروپایی است که خود را محبوس کرده است؛ اروپا در غیر این صورت باید با صرف هزینه های بسیار موجودیت خود را حفظ کند.

وی در ادامه افزود که فرانسه به واسطه قرار گیری در قلب اروپا مسئولیت ویژه‌ای دارد. فرانسه در حال ساخت اروپای مدرن است و کشوری است که دیگر کشورها در این قاره را هدایت کرده و آینده این قاره را تضمین می‌کند بنابراین بار سنگینی به دوش دارد.

«آنگلا مرکل»صدراعظم آلمان هم در این زمینه با ابراز تاسف عمیق نسبت به نتیجه این همه‌پرسی عنوان کرد که اروپا باید متحد و آرام باقی بماند.

وی افزود:‌ «امروز اروپا مورد حمله قرار گرفته است و آنچه در خطر است، فرایند اتحاد اروپا است. این که چه نتایجی از چنین ضربه‌ای به این اتحادیه حاصل شود، در روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های آتی مشخص خواهد شد و تماما به این بستگی خواهد داشت که ما بتوانیم در چنین شرایطی اقدام به نتیجه‌گیری‌های ساده‌انگارانه و فوری از این رفراندوم در بریتانیا نکنیم. همه‌پرسی که تنها اروپا را بیش از پیش از هم جدا می‌کند.»

وی سران این اتحادیه را برای گفت‌وگوهای بیشتر به آلمان دعوت کرده است.  

 

کد خبر : ۳۸۴۲۹۶