خبرگزاری کار ایران

دستگیری ۵۸ نفر در جریان اعتراضات پاریس

پلیس فرانسه ۵۸ نفر را در روز سه‌شنبه و در خلال تظاهرات دانشجویان و اتحادیه های کارگری بر علیه اصلاحات قوانین کار دستگیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ده‌ها هزار نفر در پایتخت فرانسه و در سراسر این کشور هنگامی که اتحادیه‌ها و گروه‌های دانشجویی در ماه‌ها تقابل با اصلاحات در قوانین کار ادامه داده‌اند، به راهپیمایی و تظاهرات پرداختند.

اتحادیه های فرانسوی عنوان کرده بودند که یک میلیون تظاهر کننده در پاریس گرد هم آمدند. در حالی که پلیس تخمین بسیار پایین تری از مشارکت در این تظاهرات داشته است. پلیس فرانسه بر این باور است که  75تا 80 هزار نفر در این تظاهرات شرکت خواهند کرد.

مقامات اجرایی گفته‌اند که "‌صدها فرد ماسک دار"‌اشیایی را به سوی پلیس ضد شورش پس از آغاز این راه پیمایی در جنوب پاریس پرتاب کرده اند.

پلیس فرانسه گزارش داد که 40 نفر در این درگیری ها زخمی شده اند که از جمله آنان می توان از 29 افسر پلیس نام برد.

پلیس برای متفرق کردن گروهی از تظاهرکنندگان افراطی با لباس‌های سیاه در نزدیکی بیمارستان کودکان حضور پیدا کرده و پس از آنکه تظاهر کنندگان برخی از شیشه‌های خودروها را شکسته و به شعار نویسی پرداخته بودند، از ماشین های آب پاش استفاده کرده است.

گزارش‌هایی مبنی بر مورد حمله قرار گرفتن برخی از تظاهر کنندگان اتحادیه از سوی فعالان خشونت طلب هنگامی که از مجتمع های پزشکی دفاع می کردند به دست رسیده است.

تظاهرات سه شنبه آخرین مورد از سری تظاهراتی است که از ابتدای ماه مارچ انجام می شود. اتحادیه ها مکررا از کارگران خواسته اند تا بر علیه آن چه آنان خواسته های سوسیالیست دولت برای تغییر قوانین کار موجود است، به تظاهرات بپردازند.

کد خبر : ۳۸۱۱۹۴