خبرگزاری کار ایران

در هفته آینده پیگیری خواهد شد:

تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا بر علیه روسیه

در شرق اتحادیه اروپا، کشورهای کمونیستی بالتیک و لهستان در حال حاضر بیشتر نگران روسیه بوده و عنوان کرده‌اند که تحریم‌ها همچنان باید اعمال شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا در پی تنش‌ها در اوکراین به دنبال تمدید تحریم‌های اقتصادی بر روی روسیه است. به نقل از منابع دیپلماتیک، این اتحادیه چنین تصمیمی را تا هفته آینده در نشست خود اتخاذ خواهد کرد.

اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را بر روی روسیه پس از الحاق کریمه به مسکو در ماه مارچ 2014 وضع کرده و در همان سال اقدام به گسترش و افزایش آنها کرد.

این اقدامات در پی حمایت کرملین از شورشیانی است که در شرق اوکراین با ارتش این کشور در حال مبارزه هستند. بیش از 9000 نفر در این درگیری ها کشته شدند.

در ماه جولای تحریم‌های انرژی، اقتصادی و دفاعی این اتحادیه در رابطه با روسیه به پایان خواهد رسید. به نظر می رسد که اتحادیه اروپا به دنبال تمدید این تحریم‌ها بدون در نظر گرفتن موضع خود در قبال روسیه در نیمه دوم سال جاری است.

منابع دیپلماتیک عنوان داشتند که فرستادگان اتحادیه اروپا در بروکسل به دنبال بحث بر سر آغاز مجدد این تحریم‌ها در 21 ژوئن هستند. وزرا این اتحادیه در جلسه 24 ژوئن در رابطه با چنین اقداماتی تصمیم خواهند گرفت.

یکی از این دیپلمات‌ها عنوان داشت:‌"‌ این اقدامات شامل تمدید مجدد تحریم های حاضر است اما نقطه نظری میان همه این اعضا وجود دارد که بر اساس آن می‌بایست اقداماتی در رابطه با این موضوع در نیمه دوم امسال انجام پذیرد. "

اتحادیه اروپا برداشتن این تحریم‌ها را منوط به اجرا کامل یک طرح صلح برای شرق اوکراین کرده است. طرحی که به دلیل اختلاف مسکو و کی‌یف در عدم موفقیت برای انجام تعهدات خود برای ماه‌ها متوقف شده بود.

در شرق اتحادیه اروپا، کشورهای کمونیستی بالتیک و لهستان در حال حاضر بیشتر نگران روسیه بوده و عنوان کرده‌اند که این محدودیت‌ها و تحریم‌ها باید همچنان اعمال شود.

کد خبر : ۳۸۰۹۹۱