خبرگزاری کار ایران

کلینتون به تبانی با رسانه‌ها متهم شد

شبکه‌های اجتماعی مطالبی مبنی بر همکاری آسوشیتدپرس با کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون در اعلام زود هنگام نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری از سوی حزب دموکرات را منتشر کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، کریستینا بلانتونی سردبیر روزنامه لس‌آنجلس تایمز در توئیتی عنوان کرد که متوجه ایمیلی شده است که بلافاصله پس از اعلام پیروزی خانم کلینتون تصاویری با برچسب " پیروزی سری"‌ برای طرفداران این نامزد انتخاباتی فرستاده شده است.

در متن این توئیت آمده است که ‌تصاویر در ایمیل خانم کلینتون با عبارت "پیروزی سری "‌ برچسب خورده اند.‌

طرفداران برنی سندرز هم با فرض اینکه توافق سری میان کمپین کلینتون و رسانه‌ها برای اعلام پیروزی وزیر پیشین خارجه این کشور پیش از آغاز رقابت‌های مقدماتی باقی مانده وجود داشته است؛ به اظهار نظر پرداختند.

علاوه بر این آدرس‌های اینترنتی، فایل‌های جداگانه که تصاویر بزرگتری را به نمایش گذاشته، نشانگر این است که این ایمیل‌ها از سوی کمپین خانم کلینتون پیش از زمانی ارسال شده که " نامزد احتمالی "‌ اعلام شود.

جیم نارکاس، مدیر ارتباطات گروه دیدبان "عدالت و دقت در گزارش" ‌روز سه‌شنبه گفت که اعلان پیش از موعد صدمه جدی به روند‌های دموکراتیک وارد خواهد آورد.

وی عنوان کرد:" هیئت های ویژه ممکن است تصمیم خود را برای رای دادن به یک نامزد اعلام کنند. همانگونه که رای دهندگان نیز ممکن است نامزد مورد نظر خود را پیش از انتخابات اعلام کنند. اما باید در نظر داشت که هیئت‌های ویژه نیز همانند رای دهندگان در هر زمان پیش از رای گیری نهایی خواهند توانست تا نظر خود را تغییر دهند. "‌

وی در ادامه افزود: ‌زمانبندی اعلام آسوشیتدپرس درست در شامگاه انتخابات مقدماتی در کالیفرنیا، نیوجرسی، نیو مکزیکو، مونتانا و داکوتا جنوبی و همچنین انجمن‌های حزبی در داکوتای شمالی نگرانی‌هایی را در مورد سرکوب رای دهندگان حال به شکل عمدی و یا غیر عمدی برانگیخته است.

کد خبر : ۳۷۹۲۰۹