خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد ترکیه برای عملیات نظامی مشترک با آمریکا در سوریه

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، این کشور به آمریکا پیشنهاد کرده است عملیات نظامی مشترک در شمال سوریه صورت دهند ولی بدون مشارکت شبه‌نظامیان کُرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: که بسته شدن «منبج» در سریع‌ترین زمان ممکن و باز کردن جبهه دوم – در منطقه تحت اشغال داعش در استان حلب در شمال سوریه- از موضوعاتی است که درباره آن با آمریکایی‌ها گفت‌وگو می‌کنیم.

چاوش اوغلو گفت: باید نیروهای‌مان را جمع کنیم. آنها (آمریکایی‌ها) نیروهای ویژه دارند،  ما نیز نیروهای ویژه داریم. ما می‌گوییم بله ... باید جبهه‌ای جدید باز شود ولی نه با مشارکت حزب اتحاد دموکراتیک.

آمریکا از شبه‌نظامیان حزب اتحاد دموکراتیک (کُردها) در شمال سوریه در نبرد علیه داعش حمایت می‌کند ولی ترکیه این گروه را سازمانی تروریستی اعلام کرده است.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه گفت: معارضان مسلح سوری (عرب‌ها) و حامیان آنها یعنی نیروهای ویژه ترکیه، آمریکا و نیروهای برخی کشورهای همپیمان مانند آلمان و فرانسه می‌توانند به راحتی سمت شهر الرقه (شمال)، که به تصرف داعش درآمده است، پیشروی کنند.

کد خبر : ۳۷۶۰۴۳