خبرگزاری کار ایران

در پایان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب مطرح شد:

حمایت از فلسطین و عدم پذیرش اسرائیل به عنوان دولت یهودی

وزرای امور خارجه کشوهای عضو اتحادیه عرب طی نشست روز گذشته خود در قاهره در مورد حمایت از فلسطین و عدم پذیرش اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی به توافق رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، اتحادیه عرب دیروز پس از پایان یک نشست در سطح وزرای امور خارجه در قاهره، با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: کشورهای عضو این اتحادیه در مورد مسئله فلسطین علاوه بر پشتیبانی از مردم این کشور، در مورد رد راه‌ حل‌های موقت، عدم پذیرش اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی و مسئول خواندن این کشور در زمینه ایجاد مخاطره در روند صلح به توافق رسیده‌اند.

در این نشست ضمن تاکید بر گزینه ایجاد صلح عادلانه و جامع برای پایان اشغال فلسطین توسط اسرائیل، از اقدامات فرانسه برای ایجاد صلح حمایت شد.

کشورهای عضو این اتحادیه در نشست مذکور از جامعه بین المللی خواستند تا به اسرائیل برای پایان دادن به محاصره غزه و رعایت قوانین بین‌المللی فشار وارد کنند.

در بیانیه نهایی این نشست اعلام شد که تمام مذاکرات و دیدارهای انجام شده یا مذاکراتی که قرار است در مورد یمن صورت بگیرد، باید با طرح صلح شورای همکاری کشورهای عرب خلیج و تمام مقررات شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد یمن به ویژه قطعنامه ۲۲۱۶ مورخ ۱۴ ماه آوریل سال ۲۰۱۵ که پس از پایان کنفرانس گفتگوی ملی یمن تصویب شده بود، مطابقت داشته باشد.

 

کد خبر : ۳۷۵۷۷۷