خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

سوریه همواره مهد مقاومت فلسطین و لبنان بوده است

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم شورای حمایت از مقاومت اسلامی، گفت که صهیونیست‌ها تمامی افرادی که زیر بار اشغالگری نمی‌روند را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «سید حسن نصرالله» با بررسی مهمترین مسائل و تحولات سیاسی لبنان و منطقه، گفت که اکثر کشورهای اسلامی مشغول امور دیگری شده و به اشغالگری صهیونیست‌ها توجهی ندارند.

وی تصریح کرد که صهیونیست‌ها تمامی افرادی که زیر بار اشغالگری نمی‌روند را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش العالم، نصرالله همچنین در آغاز سخنان خود، مناسبت‌های ماه رجب و شعبان را به مسلمانان تبریک گفت و سپس از تمامی افراد، گروه‌ها و احزابی که مقاومت اسلامی را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار دادند، تشکر و قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: عربستان سعودی پرچمدار حمله و هجوم خصمانه به مقاومت اسلامی است، اما سعودی‌ها که مدعی تلاش برای تحقق دموکراسی هستند، وجود یک نماینده منتقدِ عربستان در پارلمان کویت را تحمل نکردند.

به گفته نصرالله، دشمنان مقاومت در استانبول و در نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی در ترکیه، برخی اقدام‌های مقاومت را تروریستی خواندند، ولی نتوانستند برای توصیف مقاومت به عنوان تروریست «اجماع» ایجاد کنند. اتحادیه عرب و شورای همکاری، فهرست تروریستی را با هدف هجمه به مقاومت ایجاد کرد؛ اما با وجود تمام فشارها و هجمه‌ها، حزب الله امروز در بهترین شرایط و وضعیت قرار دارد.

وی در ادامه از مواضع عراق، الجزایر و اندونزی که در کنار مقاومت ایستادند، تشکر کرد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: عربستان سعودی سردمدار جنگ و توطئه‌چینی علیه منطقه است و شاهزاده ترکی ‌فیصل (رئیس سابق اطلاعات رژیم آل سعود) آشکارا با صهیونیست‌ها دیدار می‌کند، نقاب‌ها کنار رفته است و عربستان سعودی همچنان به تماس‌ها و ارتباطات با صهیونیست‌ها ادامه می‌دهد و برای توسعه روابط مقدمه‌چینی می‌کند، اما تلاش‌های گسترده‌ای در سطح رسانه‌ای برای تشدید خصومت و دشمنی با ایران انجام می‌شود.

سوریه مهد مقاومت است

سید حسن نصرالله ادامه داد: مهمترین عامل قدرت مقاومت، خاستگاه مردمی آن است و سوریه از گذشته تا کنون، مهد مقاومت فلسطین و لبنان بوده است.

به گفته وی، مقاومت عناصر اساسی قدرت دارد و از زمان جنگ جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی تا کنون، اسرائیلی‌ها به نتیجه‌هایی رسیده‌اند از جمله این‌که پشت مقاومت را در هم بشکنند که سوریه پایه و اساس آن بوده است. اسرائیل در راستای هدف قرار دادن پشتوانه مردمی مقاومت گام برداشته، همان کسانی که از مقاومت با فدا کردن فرزندانشان حمایت می‌کنند و در کنار آن قرار دارند، پشتوانه مردمی، شرط پیروزی مقاومت و تداوم آن  است.

نصرالله افزود: آمریکا به این نتیجه رسیده که باید جامعه حامی مقاومت را برای در هم شکستن آن، هدف قرار دهد و به آن ضربه بزند که در این راستا، موضوع هوشیاری،‌ اعتماد و آبرو و وجهه مقاومت را هدف قرار داده، آمریکایی‌ها برای ضربه زدن به این ویژگی‌های مقاومت برای دور کردن مردم از آن تلاش می‌کنند.

به گفته وی، آمریکایی‌ها و مزدورانشان همچنین به طور مستقیم کسانی را که از مقاومت حمایت می‌کنند، هدف قرار داده‌اند تا هیچ کس از مقاومت حمایت نکند که هدف آنها خشکاندن منابع مالی برای تسهیل ضربه زدن به مقاومت است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: باید توجه جهانیان را به آنچه در نوار غزه جریان دارد و حملات هوایی و موشکی صهیونیستی و حمله زمینی آنها به این منطقه که به شهادت شماری از فلسطینی‌ها منجر شده، جلب کنیم. تجاوزهای صهیونیستی تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، ادامه خواهد یافت، اما هنوز هستند انسان‌هایی در امت اسلام که اشغالگری و سلطه‌طلبی را نمی‌پذیرند و مصمم هستند با این رژیم مقابله کنند.

به گفته وی، طی سال‌های گذشته و تمام تجاوزات صهیونیست‌ها اعم از ترور فرماندهان مقاومت یا جنگ‌هایی که علیه لبنان و فلسطین راه انداختند، مقاومت با اراده و ایمانی قوی‌تر از گذشته با آنها مقابله کرده است.

 

 

 

 

 

کد خبر : ۳۶۸۳۲۳