خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

اگر هیلاری کلینتون مرد بود، ۵ درصد آراء را هم نداشت

کاندیدای پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، وزیر خارجه سابق این کشور و کاندیدای پیشتاز حزب دموکرات را به «استفاده از کارت زن بودن» متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن فری بیکن، «دونالد ترامپ» که پس از کسب پیروزی در انتخابات مقدماتی پنج ایالت آمریکا صحبت می‌کرد، گفت که تنها چیزی که «هیلاری کلینتون» از آن استفاده می‌کند، کارت زن بودن است؛ اگر کلینتون یک مرد بود، حتی پنج درصد آرا را هم نداشت و جالب اینجا است که زنان، کلینتون را دوست ندارند.

سخنان ترامپ پس از آن بیان شد که رای‌گیری روز سه‌شنبه در پنج ایالت پنسیلوانیا، مری‌لند، دلوور، کنتیکت و رود آیلند در شمال شرقی آمریکا حاکی از پیروزی این کاندیدای پیشتاز جمهوری‌خواهان در تمامی این ایالت‌ها است.

کلینتون هم در پنسیلوانیا، کنتیکت، مری‌لند و دلوور پیروز شده است. با این حال، «برنی سندرز» رقیب کلینتون، در ایالت رودآیلند پیشتاز است.

دونالد ترامپ که با این پیروزی‌ها جایگاه خود را به عنوان نامزد پیشتاز محکم‌تر کرده است، با لحنی آرام‌تر از آنچه معمولا پس از پیروزی‌های انتخاباتی به کار می گیرد گفت:‌ «واقعا مایه افتخار است. این برای من بزرگ‌ترین شب انتخاباتی است.»

وی با بیان این‌که «من خودم را نامزد حزب فرض می کنم»، از دو رقیب خود خواست از صحنه مبارزه کناره‌گیری کنند.

رقبای ترامپ به دلیل این‌که امید زیادی به پیروزی در این ایالات نداشتند، توجه چندانی به این رقابت‌ها نکردند.

«تد کروز» و «جان کیسیک» گفته‌اند برای جلوگیری از پیروزی ترامپ با هم همکاری می‌کنند. آنها قرار است در انتخاباتی که در ایندیانا، اورگون و نیومکزیکو برگزار می‌شود، به هم کمک کنند.

ترامپ آنها را به خاطر این توافق سرزنش کرده و آن را نشانه ضعف و نومیدی آنها دانسته است.

 

 

کد خبر : ۳۶۵۴۲۶