خبرگزاری کار ایران

دمشق: سرنوشت اسد در حد اختیارات مذاکرات ژنو نیست

رئیس هیات دولت سوریه در مذاکرات ژنو، با اعلام اینکه سرنوشت رئیس‌جمهوری این کشور در حد اختیارات مذاکرات صلح در ژنو نیست، تأکید کرد این مسئله صرفا سوری- سوری است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال اعلام مهیات مذاکره‌کنندگان معارض سوری درخصوص تعلیق مشارکت رسمی در مذاکرات، «بشار الجعفری» رئیس هیات دولت سوریه در این مذاکرات گفت که معارضان در تصمیمات سیاسی خود مستقل نیستند و از عربستان، ترکیه و قطر خط می‌گیرند.

الجعفری افزود، این کشورها نمی‌خواهند خون‌ریزی‌ها در سوریه متوقف شود؛ از این‌رو طرفدار حل سیاسی بحران سوریه و مذاکرات سوری – سوری نیستند و تلاش می‌کنند مذاکرات ژنو بی‌نتیجه بماند به‌ویژه که عربستان بیش از همه از پیشرو‌ های ارتش سوریه نگران است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین تأکید کرد که دولت فراگیر، هدفی است که در ژنو به دنبال آن هستیم و سرنوشت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه ربطی به فعالیت گروه‌های مذاکره کننده ندارد و در حد اختیارات گفت‌و‌گوهای ژنو نیست، بلکه یک موضوع صرفاً سوری – سوری است.

این دیپلمات سوریه افزود، ما نمی‌خواهیم مثل سومالی، لبنان، لیبی و یا عراق شویم. ما خواستار دولت قدرتمند هستیم و نه حکومتی شکست‌خورده.

 

کد خبر : ۳۶۳۲۱۷