خبرگزاری کار ایران

ادعای تازه وزیر خارجه عربستان:

مداخلات منطقه‌ای ایران، عادی‌سازی روابط را دشوار کرده است

وزیر خارجه عربستان سعودی، بار دیگر ایران را به مداخله در امور کشورهای عربی منطقه متهم کرد و اظهار داشت برقراری روابط با ایران، در صورت تداوم سیاست‌های خصمانه این کشور علیه منطقه، دشوار است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز گذشته-پنجشنبه- در کنفرانسی مطبوعاتی در منامه با همتای آمریکایی خود «جان کری»، بار دیگر اظهاراتی خصمانه علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد، ایران به مداخله در امور کشورهای منطقه و «قاچاق سلاح به برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس» ادامه می‌دهد.

الجبیر مدعی شد: تا زمانی‌که ایران به سیاست‌های خصمانه و مداخلات خود در امور منطقه ادامه دهد، برقراری روابط با آن دشوار است.

وزیر خارجه سعودی همچنین اعلام کرد، در دیدار با کری بحران‌های منطقه را مورد بررسی قرار دادند و طرفین ایران را به دلیل آنچه «تلاش برای قاچاق سلاح به انصارالله یمن و برخی کشورهای منطقه» خوانده‌اند، محکوم کردند.

طبق این گزارش، کری، روز گذشته با همتایان خود در شورای همکاری خلیج‌فارس نشست برگزار کرد. این دیدار مقدمه‌ای است برای شرکت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در اجلاس سران این نهاد که هفته آینده در ریاض برگزار می‌شود و به احتمال زیاد سیاست آمریکا در منطقه خاورمیانه به بحث گذاشته خواهد شد.

کد خبر : ۳۵۹۶۸۴