خبرگزاری کار ایران

موافقت کلینتون و سندرز با برگزاری مناظره در نیویورک

کاندیداهای دموکرات‌ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پس از مدت‌ها اختلاف‌نظر، در نهایت درباره برگزاری مناظره در نیویورک در تاریخ چهاردهم آوریل به توافق رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا  و «برنی ساندرز» رقبای دموکرات انتخابات ریاست جممهوری آمریکا در روز چهاردهم آوریل مناظره‌ای در بروکلین را پیش رو خواهند داشت که این امر پس از مدت‌ها اختلاف‌نظر در این‌باره محقق می‌شود.

شبکه سی ان ان روز دوشنبه اعلام کرد که پیشنهاد این شبکه برای برگزاری مناظره‌، پیش از انتخابات مقدماتی نوزدهم آوریل مورد پذیرش قرار گرفته  است.

«مایکل بریگز» سخنگوی سندرز گفت: «خوشحالیم که هیلاری کلینتون  بالاخره با این مناظره موافقت کرده است.»

سندرز تمام مدت بر برگزاری یک مناظره مقدماتی در تلویزیون اصرار داشته است تا بیشترین تعداد از شهروندان نیویورک و آمریکا بتوانند وعده‌های نامزدها را شنیده  و درباره فردی که بهترین چشم‌انداز و برنامه را درباره چگونگی اصلاحات اقتصادی و سیستم مالی مبارزات انتخاباتی دارد، تصمیم بگیرند.

«برایان فالون» سخنگوی ستاد انتخاباتی کلینتون نیز در پیامی توئیتری اعلام کرد: «مناظره بروکلین چهاردهم آوریل پیش رو است.»

شبکه تلویزیون محلی «ان وای وان» حامی مالی این برنامه خواهد بود.

ساندرز به گفته خود یک سیوسیال دموکرات اهل بروکلین است که اخیرا به موفقیت هایی دست یافته است.

وی نیاز دارد که آرای ایالات باقی مانده  در بزرگ‌ترین حوزه های انتخابیه _  کالیفرنیا ، نیویورک و پنسیلوانیا – را به نفع خود برگرداند تا بتواند وزیر خارجه سابق را شکست داده و به عنوان کاندیدای نهایی حزب دموکرات انتخاب شود.

 

کد خبر : ۳۵۸۹۱۹