خبرگزاری کار ایران

عباس و نتانیاهو ماه آینده میلادی دیدار می‌کنند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ماه آینده میلادی با حضور برخی طرف‌های عربی و بین‌المللی تحت نظارت فرانسه با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ماه مارس آینده با هدف پیشبرد مذاکرات به بن‌بست رسیده سازش میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی انجام می‌شود.

دور قبلی مذاکرات میان طرفین اسرائیلی و فلسطینی به سبب اختلافات میان عباس و نتانیاهو و اصرار طرف صهیونیستی بر ادامه شهرک‌سازی و عدم آزادی گروه چهارم از اسرای فلسطینی به بن‌بست رسید.

فرانسه طرحی را به کشورهای عضو شورای امنیت به منظور احیای روند مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه داده است و بر اساس آن، در تلاش برای برگزاری اجلاسی بین‌المللی در ماه آوریل آینده با مشارکت کمیته چهارجانبه بین‌المللی و گروهی از کشورهای عربی خواهد بود.

فرانسه به هر شیوه‌ای درصدد پیشبرد مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی طی ماه‌های آینده است.

از طرف دیگر، وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که «جان کری» وزیر خارجه این کشور قصد سفر به اردن را دارد و پس از آن با محمود عباس نیز در راستای ادامه تلاش‌ها برای احیای روند مذاکرات سازش دیدار خواهد کرد.

 

 

کد خبر : ۳۴۸۸۱۹